וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה גברים חיים פחות מנשים? בגלל סקס

18.10.2007 / 12:39

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג': בני האדם ממשיכים להתנהג כמו פוליגמים, ולכן גברים מתים לפני נשים. ממש כמו בבון הסוואנה

עובדה ידועה היא שבקרב בני אדם וזנים שונים של חיות, הזכרים מזדקנים מהר יותר ומתים לפני הנקבות. מחקר חדש מנסה להסביר את הגורמים לכך, וטוען שהסיבה להבדל היא תחרות אינטנסיבית על סקס.

החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת Proceedings of the Royal Society B, השוו בין מינים מונוגמים, שבהם שומרים אמונים לבן זוג אחד, לבין מינים פוליגמים, שבהם מתרבים עם מספר בני זוג במקביל. הזכרים במינים המונוגמיים, כמו האווז השחור והנמייה הגמדית, לא נאבקים להשיג נקבות כמו המינים הפוליגמיים, דוגמת השחרור אדום הכנף או בבון הסוואנה.

אחרי מחקר של 20 בעלי חוליות, החוקרים טים קלטון-ברוק וקוויטה איסואראן מאוניברסיטת קיימברידג', מצאו שככל שהמין פוליגמי יותר, כך סביר יותר שהזכרים יזדקנו מהר יותר וימותו לפני הנקבות. על פי החוקרים, ככל שהתחרות בין הזכרים על סקס אינטנסיבית יותר, לכל זכר יש בממוצע פחות זמן לעסוק ברבייה. כתוצאה מכך, אין להם תמריץ אבולוציוני ממשי לפתח אריכות ימים.

מאחר שגברים מזדקנים מהר יותר מנשים ומתים לפניהן, הממצאים האלה קובעים ש"בזמן שהפיזולוגיה האנושית התפתחה, ייתכן שבתקופת האבן המאוחרת, פוליגמיה היתה הנורמה", אמר קלטון-ברוק. "כמובן שזה לא נותן צידוק לפוליגמיה או להפקרות מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully