וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

17.10.2007 / 23:19

דו"חות חזקים של אינטל ויאהו הובילו את נאסד"ק לעלייה של 1%. הדאו ג'ונס איבד מערכו 0.2%

דו"חות חזקים של אינטל ויאהו דחפו היום את מגזר הטכנולוגיה לעליות שערים. שוק המניות האמריקאי כולו התאפיין המסחר במגמה מעורבת, כשברקע מחירי הנפט הגבוהים והחשש המחודש מפני השפעת משבר האשראי על הצמיחה הכלכלית בארה"ב. אולם מדד נאסד"ק עלה ב-1% ל-2,792 נקודות, מדד S&P 500 התחזק ב-0.2% ל-1,541 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס נגרר לירידה של 0.2% ל-13,892 נקודות בידי מניות ג'נרל מוטורס ויבמ.

בשוק הסולידי נרשמו עליות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נפלה ב-0.109% ל-4.546% בעקבות הערכה מחודשת כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25% ל-4.5% כבר בעוד שבועיים.

נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שפורסמו היום, היו רחוקים מלהפתיע והצביעו כי האינפלציה בארה"ב עולה אומנם אולם בקצב מתון למדי ואינה צפויה לבלום את המשך הורדות הריבית בארה"ב.

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר התפרסם שעה לפני תחילת המסחר והתקבל בהתאם לתחזיות עם עלייה של 0.2% במדד הליבה, המנכה רכיבי מזון ואנרגיה תנודתיים. המדד הכללי עלה ב-0.3% - 0.1% מעל התחזית הממוצעת בשוק.

בעקבות פרסום הנתונים ועלייה מחודשת במפלס החששות מפני השפעת מחנק האשראי על הכלכלה האמריקאית, גדלה הסבירות להפחתת ריבית של 0.25% בסוף החודש. היום הצביעו החוזים על הריבית הפדרלית על סבירות של 54% להפחתה ריבית לעומת סבירות של 38% בלבד שהשתקפה אתמול מהמסחר בחוזים בבורסת שיקגו.

באפשרות להפחתת ריבית תומכת גם החולשה המתמשכת בשוק הדיור בארה"ב - האחראי העיקרי למשבר האשראי האחרון. מספר התחלות הבנייה ירד בספטמבר בכ-10% נוספים לקצב שנתי של 1.191 מיליון יחידות דיור - שפל חדש של יותר מ-12 שנה. נתון זה היה נמוך מציפיות השוק ליציבות בהתחלות הבנייה.

ספר הבז' של הבנק הפדרלי המרכזי הצביע על האטה בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית בששת השבועות האחרונים. ספר הבז' הוא סקר של הבנק על הפעילות העסקית במדינה ומפורסם לקראת ישיבת הריבית. לגבי הצריכה הפרטית, שמהווה יותר משני שלישים מהכלכלה, נכתב כי "הדיווחים אינם אחידים ומעידים כי הצמיחה בספטמבר ובתחילת אוקטובר היתה חלשה יותר מאשר באוגוסט".

אתמול הזהירו קברניטי הכלכלה האמריקאית מפני השפעות המשבר בשוק הדיור. יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, אמר כי ההאטה המתרחבת בשוק הדיור האמריקאי צפויה "להכביד משמעותית" על הצמיחה הכלכלית גם בשנה הבאה, ולוול סטריט יידרש זמן על מנת להתאושש באופן מלא ממשבר האשראי הכואב. אליו הצטרף גם שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אשר הזהיר כי ההאטה בשוק הדיור צפויה להמשיך לפגוע בכלכלת ארה"ב ובתפקודם של השווקים הפיננסים.

בשוק האנרגיה ירד מחירו של הנפט הגולמי ב-21 סנט ל-87.12 דולר לחבית לאחר שמהלך המסחר זינק לראשונה אל מעבר לרמה של 89 דולר לחבית. מחלקת האנרגיה בממשל דיווח היום כי מלאי הנפט הגולמי במדינה עלה השבוע ב-1.8 מיליון חביות - מעט מעבר לציפיות האנליסטים.

ג’יי.פי מורגן צ’ייס, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, דיווח היום על עלייה של 2.3% ברווחיו ל-3.7 מיליארד דולר. זאת, למרות מחיקת ענק של 1.6 מיליארד דולר, הקשורה לירידה בערכן של השקעות באג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים. בתגובה, טיפסה מניית הבנק ב-2.8% ל-46.4 דולר.

גם קוקה קולה, חברת המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה גבוהה מהצפוי ברווחיה ברבעון השלישי על רקע ביקוש חזק מצד שוקי אסיה ואמריקה הלטינית. הרווח הנקי של החברה זינק ב-13% ל-1.65 מיליארד דולר ומנייתה עלתה בתגובה ב-2.3% ל-59.1 דולר.

דחיפה למגזר הטכנולוגיה סיפקו תוצאות טובות של אינטל, ויאהו. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על זינוק של 43% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-1.9 מיליארד דולר הודות לעלייה חדה במכירות המעבדים למחשבים אישיים. אינטל הסבירה את התוצאות הטובות בביקוש חזקים למחשבים בשווקים מתעוררים. מנייתה הגיבה בעלייה של 4.9% ל-26.7 דולר.

ענקית האינטרנט יאהו אמנם דיווחה על ירידה של 5% ברווחי הרבעון השלישי ל-151 מיליון דולר - אך עקפה את התחזיות הודות לתוכנית הארגון מחדש, בה החל המנכ"ל החדש-ישן ג'רי יאנג. יאהו עלתה ב-8% ל-28.8 דולר.

מנגד, ירדה מניית יבמ ב-3.2% ל-115.8 דולר לאחר שענקית המחשוב דיווחה על מכירות מאכזבות של מוצרי תוכנה וחומרה. הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי ב-7% ל-24.1 מיליארד דולר הודות לזינוק של 14% בהכנסות מאספקת שירותי מחשוב.

יבמ רשמה את הירידה החדה ביותר מבין מניות מדד דאו ג'ונס. מנייה אחרת במדד שבלטה לרעה היא זו של יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, ג’נרל מוטורס, שאיבדה 1.9% ל-38.7 דולר.

מניית טבע הוסיפה 0.7% ל-45.4 דולר. בבית ההשקעות WR המברכט העריכו כי טבע תציג בקלילות תוצאות הדומות לתחזית האנליסטים ברבעון השלישי. "ההשקות של טבע ברבעון השלישי כולל תרופת הפמוויר וכמוהן חדשות חיוביות לתרופת הפרוטוניקס, יוסיפו ראות לסיפור הצמיחה של טבע שנמצא עדיין על המסלול", כתבו האנליסטים.

חברת נייס מערכות דיווחה על עסקה חדשה הכוללת את פתרונות אקטימייז - חברת התוכנה הישראלית שנרכשה על ידה. בנק השקעות צרפתי ששמו לא נמסר, בחר בפתרון של אקטימייז, המיועד למניעת עסקות הקשורות בהלבנת הון.

הבנק יוסיף את הפתרון כדי לעמוד בהתחייבויות הנדרשות על ידי התקן האירופאי החדש - MiFID. מנייס נמסר כי היקפן של עסקות הכוללות את פתרונות אקטימייז נע בין כמה מאות אלפי דולרים לבין מיליונים בודדים. נייס הוסיפה 1.4% ל-39.7 דולר.

טאואר סמיקונדקטור דיווחה כי תחל לייצר חיישני תמונה עבור חברה מטייוואן בהיקף מוערך של כמה מיליוני דולרים בשנה. החיישנים ייוצרו במפעל FAB 1 - המפעל הוותיק שגרם להאטה בפעילות טאואר ברבעון השני - לאחר ירידה של 35% בהיקף ההזמנות ממנו. טאואר עלתה ב-4.9% ל-1.7 דולר.

חברת אלטק הקטנה, המתמחה במעגלים מודפסים, דיווחה על חוזה שצפוי לתרום לה הכנסות של מיליוני דולרים רבים בשנים הקרובות. אלטק תספק מעגלים מודפסים לחברה בטחונית באירופה, ששמה לא נמסר. המניה זינקה בתגובה ב-12.1% ל-3.7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully