וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבלי הלידה של השנה האקדמית

שרון נובק

17.10.2007 / 15:55

האוניברסיטאות דורשות כיסוי גרעון של 300 מיליון ש'. המרצים דורשים לפצות על שחיקת שכרם, והסטודנטים שוב בחוסר ודאות

ראשי האוניברסיטאות לא יאפשרו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה ביום ראשון כל עוד קיים גרעון של 300 מיליון שקלים בבסיס התקציב של האוניברסיטאות. כך איים בשבוע שעבר יו"ר [[ועד ראשי האוניברסיטאות]] (ור"ה) פרופ' משה קווה. מאז דנים ראשי האוניברסיטאות עם נציגי משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה בתנאים לפתיחת שנת הלימודים הבאה.

בוועד ראשי האוניברסיטאות סרבו היום למסור פרטים על תוכן המשא ומתן, ורק הסכימו למסור כי הנושא עדיין בדיונים. אולם, מסוף השבוע שעבר הודיעו אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת תל אביב, כי לא יפתחו את השנה כסדרה אם לא יענו דרישות ועד ראשי האוניברסיטאות.

מתריעים מפני בריחת מוחות

פתיחת שנת הלימודים במועד עלולה להיתקל גם בהתנגדותו של הסגל האקדמי. היום תתכנס ישיבה בין נציגי הסגל האקדמי ונציגי האוצר. המרצים דורשים לפצות על שחיקת שכר המרצים מאז 2001, ולייצר מנגנון שימנע שחיקה עתידית, ומאיימים לשבות אם לא תושג התחייבות מצד האוצר למלא את דרישותיהם. האוצר מצדו מצהיר כי תוצאות המו"מ לא יחייבו אותו.

"אנחנו לא מבקשים תוספת שכר אלא החזרה של רמת השכר הריאלית ב-2001", אמר היום דובר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמאי ניר הירשמן לוואלה! חדשות. "אנחנו מבקשים בסך הכל להשוות את תנאי ההעסקה שלנו לאלה של שאר העובדים במשק", אמר "ומתריעים מפני הזנחת הסגל האקדמי, שיוצרת בריחת מוחות לחו"ל".

דווקא בגזרת ארגוני הסטודנטים, ששיבשו קשות את הסמסטר האחרון, נרשמה רגיעה. "דו"ח שוחט לא יושם, ושכר הלימוד לא הועלה, לכן אין סיבה שלא נפתח את שנת הלימודים", אמרה היום דוברת התאחדות הסטודנטים אפרת ברוסילובסקי לוואלה! חדשות.

עם זאת, בהתאחדות מצפים עדיין שמשרד החינוך ימלא אחר כל הסיכומים שהושגו עמו בסוף השנה שעברה, יפחית את שכר הלימוד לסטודנטים לרפואה, ויעביר 22 מיליון שקלים למכללות לחינוך, כפי שסוכם. "הראנו את כוחנו במאבק, ואין לנו בעיה להראות אותו שוב אם הסיכומים אתנו לא ייושמו", הזהירה ברוסילובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully