וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סודות

כרמלה ברק

16.10.2007 / 11:47

אז עכשיו הלהיט הניו אייג'י התורן "הסוד" הפך לספר. כרמלה ברק התקשתה ביישום עקרונותיו, אבל תיכף הרי יגיעו גם הסדנאות

זה היה רק עניין של זמן עד שהסרט "הסוד", שנעשה על ידי מפיקת הטלוויזיה האוסטרלית רונדה ביירן וזכה עד כה לקהל של מיליונים בעולם ולסיקור תקשורתי בעיתונות ובטלוויזיה,
יעובד לספר שינסה להבטיח את המשך הטלת ביצי הזהב של התרנגולת הזו.

ביירן התוודעה ל"הסוד" בתקופת שפל בחייה האישיים והמקצועיים ועל בסיס הגילוי הזה היא יצרה את הסרט ובעקבותיו את הספר. בסיס הרעיון נלקח מהספר " the science of getting rich", שראה אור בשנת 1910 ונכתב על ידי ולאס ווטלס ולמעשה רק הורחב לתחומים נוספים על ידי המחברת.

הספר, שדפיו מעוצבים בצבעים המזכירים את צבעם של כתבים עתיקים ועל שערו מופיע תבליט של חותם אדום, מכיל את דברי החוכמה של עשרים וארבעה מורים, רובם בני זמננו, שהצליחו לממש בחייהם את עקרונות "הסוד" ולזכות להצלחה. עלי להודות שנוצרה אצלי אי נוחות רבה לאור העובדה שהמחברת נותנת קרדיט שווה למורים בני זמננו (שכל עיסוקם הוא בהדרכה איך להיות מצליחנים) ולדמויות של חוקרי נפש ורוח, כמו ולאס ווטלס, שעיסוקו היה לימוד וחקר מעמיק של דתות ותורות פילוסופיות.

הדרך לגן עדן קצרה

אז מהו בעצם הסוד? מדובר במדריך מעשי נטול פילוסופיה מורכבת המציע מתכון, לכאורה פשוט, שיהפוך אותנו לכל מה שחלמנו עליו אי פעם: להיות אנשים עשירים, מצליחים, בריאים, יצירתיים, חברותיים ואפילו רזים.

לפי אותו מתכון המבוסס על "סוד עתיק יומין", כל פרט אנושי ביקום הזה הוא מגנט של אנרגיה שבעזרתו יש לנו את היכולת למשוך אלינו כל דבר שאנו רוצים. כפי שכתוב באחד הפרקים בספר, שנקרא "תמצית הסוד (עמ' 163): "היקום צומח מן המחשבה. אנחנו היוצרים לא רק של גורלנו, אלא גם של גורל היקום. מאגר בלתי מוגבל של רעיונות עומד לרשותכם, כל הידע, התגליות וההמצאות קיימים ב"מוח האוניברסלי" כאפשרויות, ממתינים שהמוח האנושי ישאב מהם. אתם מחזיקים את הכל בתודעה שלכם".

אין ספק שמעבר לטענה השגורה, כי ספרי עזרה עצמית ניו אייג'ים עוזרים בעיקר לכיסו של מי שכתב אותם, הספר - כמו הסרט - הוא משב רוח אופטימי במציאות הקודרת שלנו, הוא מפיח תקווה ומעניק לנו את האשליה שהכל אפשרי והכל בידנו והחשוב ביותר הוא שאין צורך להתאמץ כל כך ברמה הפיזית, הכל נמצא במרחק מחשבה. המשפט החביב עלי ביותר מדבר על קיצור הדרך לגן העדן הפרטי שלנו: "קיצור דרך להגשמת הרצונות שלכם הוא לראות את הדבר שאתם רוצים כעובדה מוגמרת. הכוח שלכם טמון במחשבות, לכן הישארו מודעים. במלים אחרות, זכרו לזכור".

מודה אני

בנוסף, מציע הספר טכניקות פשוטות שיעזרו לנו להיכנס לאוירה המנטלית המתאימה, כמו לפתוח כל בוקר בהודיה על מה שהיקום העניק לנו (זה לא מזכיר לכם את תפילת הבוקר היהודית "מודה אני"?) או לחשוב ולהתנהג כאילו אנחנו כבר נמצאים במקום שאליו רצינו להגיע. הדרך להיות עשיר היא פשוט לראות בדמיון את עצמך כעשיר או ל"הזמין" באמצעות המחשבה את כמות הכסף שאליה אתה שואף.

מה שריגש אותי יותר מכל בגישה המופלאה הזו של הספר, היה הפרק על הדרך הקלה והנעימה לאבד משקל עודף. מסתבר כי "אוכל אינו הגורם לעליה במשקל. המחשבה שלכם שאוכל הוא האחראי לעלייה במשקל, היא שגורמת למעשה לכך שהאוכל מביא לעלייה במשקל". זהו המתכון לדיאטה הכי ידידותי שתוכלו לפגוש, והוא כולל שלושה שלבים פשוטים מאוד:
1. בקשו את המשקל שאתם רוצים ודמיינו את עצמכם רזים.
2 . האמינו שזה באמת המשקל שלכם.
3. קבלו את עצמכם, הרגישו טוב ואל תהיו ביקורתיים.

אין ספק שתרומתו הגדולה של הספר היא היכולת להביא רעיונות פילוסופיים ישנים ומוכרים במעטה של פשטות ישומית השווה לכל נפש, וכתוצאה מכך לעורר תקווה גדולה להגשמה של חיים עשירים יותר מכל הבחינות.

אבל רגע לפני שאני מזמינה מהיקום את החיים שאני מבקשת לעצמי, עולה בי הרהור כפירה שמסכן גם את הדיאטה החדשה שלי וגם את מימוש הפוטנציאל שלי בעולם. בשל החולשה הזו אני מתקשה ביישום עקרונות "הסוד", אבל לא קשה לנחש שבקרוב בוודאי יצוצו כפטריות אחרי הגשם סדנאות אימון למתקשים.

הכותבת עוסקת בהוראת המחול המזרחי במסגרות שונות באיזור המרכז והדרום, וחוקרת את נושא תנועת הגוף במחול כדרך לריפוי וצמיחה אישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully