וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' המצרי מרגיז את העיתונאים

ניר יהב

14.10.2007 / 16:47

העיתונאים במצרים זועמים על דבריו של השייח' הבכיר מוחמד טנטאוי, שתקף אותם ואמר כי יש להלקות את מי שמשמיץ

השייח' המצרי החשוב, ד"ר מוחמד סיד טנטאוי, מעורר סערה במצרים, לאחר שתקף את העיתונות במדינה. על אף שניסה לחזור בו מדבריו ולהסבירם, קוראים עיתונאים לשייח' הבכיר, המכונה גם שייח' אל-אזהר, להתפטר מתפקידו.

חבר הפרלמנט העצמאי והעיתונאי מוספטא בכרי הגיש לפרלמנט דרישה לפטר את טנטאוי מתפקידו כראש המכון למחקרים איסלמיים באוניברסיטת אל-אזהר, הנחשב לאחד המוסדות הדתיים החשובים באיסלם. מתוקף תפקידו ומעמדו, נחשב טנטאוי לאחד מכוהני הדת הסונים החשובים בעולם המוסלמי.

לפי הדיווחים, בטקס חגיגי לרגל [[לילת אל-קדר]] לפני מספר ימים, אמר השייח' טנטאוי כי העיתונות מפרסמת שמועות וידיעות לא נכונות. לדבריו, "צריך להחרים את העיתונים, לא לקרוא אותם ולא לקנות אותם". השייח' אמר כי אחד העונשים בקוראן למי שמקלל את זולתו ולמי שמאשים אותו בהאשמות שווא הוא 80 מלקות.

אגודת העיתונאים במדינה זעמה על הדברים, שאותם כינתה "מסע הסתה נגד העיתונאים וחופש העיתונות". "אדרוש מראש הממשלה לפטר את טנטאוי משום שהוא אינו מתאים למשרה הרמה", אמר מוסטפא בכרי לאתר "אל-ג'זירה".

עימותים בין העיתונים לממשל

שייח' טנטאוי ניסה לצנן את הלהבות ולהסביר את דבריו. הוא אמר כי לאו דווקא התייחס לעיתונאים אלא באופן כללי לכל בני האדם.

בתקופה האחרונה מתנהלים עימותים חריפים בין הממשל לבין עיתונאים, לאור עונשי מאסר שהוטלו על כמה מהם. העיתונאים מוחים נגד הגבלת חופש הביטוי במדינה והם אף הגדילו לעשות לפני שבוע כאשר לא הוציאו לאור גיליונות של מספר עיתונים במחאה על הרדיפה אחריהם. נשיא מצרים [[חוסני מובארק]] זועם על הפרסומים השקריים, לדבריו, אודות הידרדרות במצבו הבריאותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully