וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצרים נמשכים, האינטרנט נפתח

14.10.2007 / 12:09

בורמה: הכת הצבאית נחושה לעקור כל גילוי של התנגדות ועצרה פרו דמוקרטיים שהיו פעילים בהתקוממות של 1988. העוצר קוצר ל-4 שעות

ארבעה מתנגדי משטר ידועים נעצרו אתמול ב[[בורמה]] (מיאנמר), כחלק מהמשך המאמץ של הכת הצבאית השולטת לדכא את שרידי ההתקוממות. ארבעת העצורים היו פעילים מרכזיים בהתקוממות הסטודנטים ב-1988, שבמהלך דיכויה נהרגו 3,000 בני אדם. שלושת הגברים והאישה בילו כבר תקופות ממושכות בבתי הכלא בעקבות פעילותם.

הכת הצבאית עצרה, על פי השמועות, מאות נזירים ואלפי מפגינים שהזדהו עם מחאתם והצטרפו אליה. הם נכלאו בתנאים קשים וחלק מהם כבר עברו משפטי בזק בדלתיים סגורות ונשלחו לתקופות מאסר ממושכות. על פי ההערכות, המשך המעצרים מעיד על כוונת השלטונות לעקור מהשורש את ההתנגדות.

העוצר קוצר ל-4 שעות

במקביל, קוצר העוצר לארבע שעות בלבד, בין 23:00 ל-03:00 לפנות בוקר. הקלות נוספות של השלטונות כוללות הסרת החסימה של האינטרנט, שנותק זמן קצר אחרי תחילת המהומות כדי למנוע העברת מידע, תמונות ודיווחים על מעשי הזוועה שהשלטון מחולל.

ביום שישי פורסם גם דבר מותו של ראש ממשלת בורמה, סו ווין, אחרי שהיה חולה תקופה ממושכת בלוקמיה. ווין היה מעוזריו הקרובים של מנהיג הכת הצבאית הגנרל [[טאן שווה]]. הוא עלה לגדולה ב-1988, כשהיה אחראי לדיכוי האכזרי של ההתקוממות הפרו דמוקרטית. במהלך השנים היה אחד הבולטים במניעת רפורמות והוא האחראי להארכת תקופת כליאתה הנוכחית של [[אונג סן סו קי]], מנהיגת האופוזיציה. בעת שהחלו המחאות האחרונות הוא היה מחוץ לתמונה הפוליטית בשל מחלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully