וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאצי האחרון - חי או מת?

14.10.2007 / 10:58

ספר חדש של קצין ישראלי טוען כי התנקש בחייו של "הקצב ממאטהאוזן" ב-1982. רודפי הנאצים ברחבי העולם: זו פנטזיה מוחלטת

אלברט היים, שנודע בכינויו "[[הקצב ממאטהאוזן]]", נרצח בשנת 1982 על ידי ארגון אמריקאי ששם לו למטרה לאתר פושעים נאצים. כך טוען דני בז, קצין ישראלי שהיה חבר ביחידה המיוחדת. בז, הוציא השבוע לאור בצרפת ספר חדש תחת השם: "לא נשכח ולא נסלח - בעקבות הנאצי האחרון".

לטענתו של בז, קבוצה אמריקאית סודית בשם "תנשמת", בה היה חבר, איתרה את היים בקנדה, משם הוא נלקח לאיי סנטה קתלינה שעל חופי קליפורניה, נשפט והוצא להורג. "הספר הוא סיפור אמיתי, אך פרקים מסוימים בו שונו מסיבות של סודיות", אמר בז.

היים, לו היה חי, היה היום בן 93. הוא היה הרופא במחנה הריכוז מאטהאוזן באוסטריה, שם ביצע ניסויים מחרידים בבני אדם. היים, שכונה "הקצב ממאטהאוזן", ברח מגרמניה בשנת 1962 לאחר שהמשטרה החלה לחקור אותו. במהלך השנים, דווח כי היים התגורר באמריקה הלטינית ואירופה. הדיווחים נמשכים עד לשנת 2005, אז אבדו עקבותיו. באתר המשטרה הגרמנית נכתב, כי היים מתנשא לגובה 190 סנמטימטרים, עיניו ירוקות כחולות ומידת נעליו 47. כמו כן מצויין, כי יש פרס של 130 אלף יורו על ראשו.

6 מיליון דולר לזכר הנספים

מרכז ויזנטל הכריז על היים כעל הפושע הנאצי השני המבוקש ביותר אחרי אלואו ברונר, שהיה עוזרו של [[אדולף אייכמן]] וממתאמי "הפתרון הסופי", ונחשד שחי בסוריה מזה שנים. אוסטריה וגרמניה הציעו פרס כספי למי שיוביל ללכידתו של היים.

בהקדמה לרומן, בז מספר כי "תנשמת" הוא ארגון שהוקם על ידי ניצול מאטהאוזן שעשה את הונו מנפט באלסקה, ששילם את התשלומים לצוות בשישה מיליון דולרים בכל תשלום, אקט סימבולי לציון ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. בז ציין, כי הקבוצה קיבלה סיוע חשאי מבכירים בביון האמריקאי, ה-CIA וה-FBI, ומהביון הישראלי בתפיסתם של 10 פושעים נאצים. עם זאת, הוא אינו מספק הוכחות חותכות לטענותיו.

בעקבות הפרסום, כינו במרכז במרכז שמעון ויזנטל, את הטענה "בלתי מתקבלת על הדעת", ואמרו כי הספר הוא "פנטזיה מוחלטת". באוסטריה הופתעו מהטענה העולה מהספר, כיוון שאך ביולי האחרון, קצבו 50 אלף יורו כפרס על ראשו של היים. "לא היינו מציעים את הפרס, לו חשבנו שהוא כבר מת", אמרו בממשל האוסטרי.

צייד הנאצים סרג' קלרספלד המתגורר בפריס, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא סבור שברונר והיים אינם בין החיים, כיוון שמתו מוות טבעי. הוא כינה את הניסיון להטיל פרס על ראשם "מאמץ אחרון" להבין מה עלה בגורלם של השניים. על הספר של בז אמר קלרספלד, כי "זו פנטזיה", וכי הוא מעולם לא שמע על "תנשמת". "לו הארגון הזה היה קיים, אני חושב שהייתי שומע מישהו מדבר עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully