וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: קלינטון צבועה ולא אחראית

14.10.2007 / 9:47

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית תקף בחריפות את יריבתו. קלינטון: הנפילה בסקרים הובילה אותו לנטוש את הגישה החיובית

חילוקי דעות קשים בין המועמדים המובילים לראשות המפלגה הדמוקרטית [[ברק אובמה]] ו[[הילארי קלינטון]] בנושא מדיניות החוץ. אובמה תקף בחריפות את קלינטון וכינה אותה "צבועה, נאיבית ולא אחראית".

ה"ניו-יורק טיימס" מדווח, כי הדברים נאמרו בנאום בדה-מויין, בו תקף אובמה את תמיכתה של קלינטון במלחמה בעירק, בהצבעה שהתקיימה בסנאט ב-2002 (קלינטון טענה שתמיכתה היתה רק בשליחת פקחי נשק ודיפלומטים לעירק). אובמה הוסיף, כי עמדותיה של קלינטון בנושא אירן אינן עקביות. הוא ציין, כי ביום חמישי האחרון הבטיחה קלינטון שתנהל משא ומתן ללא תנאים עם אירן, אך ביולי האחרון אמרה, שלא תיפגש עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ללא תנאים.

בתגובה, אמרה קלינטון: "מה שאני אומרת מזה זמן רב, הוא שארצות הברית צריכה לשאת ולתת עם אירן... אך אני גם מאמינה בכך שנשיא ארצות הברית לא צריך להיות חלק ממשא ומתן כזה כיום". קלינטון הוסיפה, כי "יש מרחק רב בין התוויית משא ומתן דיפלומטי לבין פגישה ללא תנאים בין נשיא ארצות הברית לבין דיקטטור בשנת הכהונה הראשונה". לדבריה, "נפילתו של אובמה בסקרים הובילה אותו לנטוש את גישתו החיובית בקמפיין".

דוברו של אובמה ביל ברטון, תקף בחזרה: "הסנאטורית קלינטון לא יכולה לקבל את הכל. אי אפשר לתמוך בדיפלומטיה ישירה ללא תנאים בימים מסוימים, ואת ההפך הגמור בימים אחרים". קלינטון רק מושכת את האש לכיון דעותיה הנוגדות על מלחמה ושלום".

קלינטון מגדילה את הפער

קלינטון פתחה פער של 21 אחוזים על פני אובמה ב[[ניו המפשיר]], המדינה הראשונה בה נערך הפריימריז לראשות המפלגות, כך עולה מסקר חדש. לפי הסקר, 41% ממצביעי הדמוקרטים בניו המפשיר תומכים במועמדותה של קלינטון, לעומת 20% בלבד התומכים באובמה. במקום השלישי ניצב הסנאטור לשעבר ג'ון אדוארדס עם 11%.

בקרב הרפובליקני, מוביל בניו המפשיר מושל מאסצ'וסטס לשעבר מיט רומני עם 26%, כשאחריו נמצא ראש עיריית ניו-יורק לשעבר רודי ג'וליאני. במקום השלישי ניצב הסנאטור ג'ון מק'קיין עם 17%. פרד תומפסון, סנאטור לשעבר שהצטרף למרוץ לפני כחודש, נמצא במקום האחרון עם 10%.

הפריימריז בניו המפשיר מפורסמים בכך שהם בדרך כלל מצליחים לחזות את תוצאות האמת הארציות. הסקר מראה עוד, כי 58% מהמצביעים הדמוקרטים חושבים שלקלינטון יש את הסיכוי הטוב ביותר לנצח כל מועמד רפובליקני בקרב על הבית הלבן בבחירות שיערכו בנובמבר 2008. המועמד הרפובליקני בעל סיכויי הבחירה הטובים ביותר הוא רודי ג'וליאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully