וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור זכה בפרס נובל לשלום

12.10.2007 / 11:04

סגן נשיא ארה"ב לשעבר זכה בתואר היוקרתי לשנת 2007 הודות למלחמתו בהתחממות הגלובלית. גור יתחלק עם הפאנל הבין ממשלתי לשינויי האקלים במיליון וחצי דולר

סגן נשיא ארה"ב לשעבר [[אל גור]] (60) זכה הבוקר (שישי) בפרס נובל לשלום לשנת 2007, יחד עם "הפאנל הבין ממשלתי לשינויי האקלים" של האו"ם. גור והפאנל יתחלקו במיליון וחצי דולר - סכום הפרס. הם נבחרו מבין 181 מועמדים. גור הוא בין הדמויות הציבוריות הבולטות, המובילות בשנים האחרונות את המאבק בהתחממות כדור הארץ.

לאחר הזכייה הודה גור לוועדה, ואמר כי הוא חש כבוד רב. הוא הודיע כי הוא מתכוון לתרום את חלקו בפרס ל"ברית להגנת האקלים", ארגון ללא מטרות רווח הפועל לשינוי דעת הקהל בעולם, על מנת להביא פתרון משבר ההתחממות הגלובלית.

לדברי הוועדה שהעניקה את הפרס, הנימוק העיקרי לזכייה הוא מסירותו של גור למצב כדור הארץ, שהתבטאה במגוון רחב של דרכים. בין היתר צוין לשבח סרטו "האמת המטרידה", שזכה בפרס האוסקר. כמו הן הוזכרו גם פעילותו הפוליטית, ההרצאות, הספרים והסרטים האחרים שיצר ובהם תמך.

הסגן והמהפכן

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר התמודד על הנשיאות מול ג'ורג' בוש בשנת 2000 וזכה ברוב קולות הבוחרים, אך הפסיד בשל קולות האלקטורים. בשנה האחרונה זכה גור בפרס האוסקר על השתתפותו בסרט הדקומנטרי "[[אמת מטרידה]]", שעסק בתופעת ההתחממות הגלובלית.

את הקריירה הפוליטית שלו פתח גור ב-1976, כאשר נבחר לבית הנבחרים כנציג מטעם טנסי. בשנת 1988 הוא התמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות אך הפסיד. ביולי 1992 נבחר גור על ידי ביל קלינטון לשמש כסגן נשיא.

לאחר שנות כהונתו של קלינטון, נבחר גור למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בשנת 2000. במרוץ מול ג'ורג' בוש הוא זכה אמנם לרוב של מעל חצי מיליון בקולות הבוחרים, אך הפסיד את האלקטורים של מדינת פלורידה לבוש, ובעקבות כך גם את המרוץ כולו. בעקבות התבוסה פרש אל גור מהחיים הפוליטיים.

אתמול, דוריס לסינג זכתה ב[[פרס נובל]] לספרות. מספריה של לסינג: "מחברת הזהב", "ארבעה שערים לעיר" ומחזור "ילדי האלימות", הכולל חמישה ספרים. היא נולדה באירן (אז פרס) להורים בריטים, וכילדה עברה לגור בקולוניה בריטית בזימבבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully