וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בעולם

11.10.2007 / 18:40

פינה חדשה בוואלה! חדשות: השבוע בתמונות. ננסה לעזור לכם להתחבר, או להתנתק בעזרת מראות ממקומות שנמצאים הרחק

מוות לדיקטטור

סטודנטים אירנים הפגינו השבוע באוניברסיטה בטהרן, במחאה נגד הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. הסטודנטים מחו נגד השתקת האופוזיציה. בתחילת השנה הפגינו סטודנטים אחרים נגד הנשיא ושרפו את תמונתו. הם נעצרו ולא שוחררו עד היום. אנחנו מהמרים שגם הסטודנטים שבתמונה לא ייראו בציבור עוד זמן רב.
(כתב: שי אילן צילומים: רויטרס)

לפוטין יומולדת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגג השבוע יום הולדת 55, והצעירים הרוסים מלאי ההערצה ששים ללבוש חולצות הנושאות את דיוקנו. כבכל שנה, פוטין מוכיח שעידן השליטים הסובייטים האבסולוטיים לא תם והוא מעודד את פולחן האישיות. השבוע נפגש פוטין עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי והכריז ש"לאירן אין תוכנית לפתח נשק גרעיני". ודאי התכוון "לרוסיה אין כוונה לפגוע במקור הכנסה כמו אירן".

טייפון בסין

טייפון קרוסה זרע השבוע הרס בטייוואן ובסין. בטייוואן נהרגו 18 בני אדם כתוצאה מן הסופה. בסין הוא פגע בחמישה מיליון בני אדם במחוזות ז'ג'יאנג ופוג'יאן. כמיליון וחצי בני אדם פונו מבתיהם, מספר רב של בתים נהרסו והגשמים העזים גרמו להצפות. זוהי אחת מעונות הטייפונים הקשות ביותר בשנים האחרונות בדרום מזרח אסיה.

פני הגועל

האינטרפול חשף את פניו של פדופיל, שהשתמש בתוכנת עריכה כדי להסוות את זהותו. הפדופיל פרסם את תמונותיו, שצולמו על פי ההערכה לפני שנת 2004, בהן הוא נראה מתעלל מינית בילדים במהלך מסעותיו בעולם. ככל הנראה לא מדובר בהישג טכנולוגי – את השינוי בתמונה ניתן לבצע בעזרת תוכנת עריכה פשוטה. בעקבות הפרסום ברחבי העולם התקבלו מאות פניות, והן נבדקות בימים אלה על ידי האינטרפול.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

רצף בפוקר

דוריס לסינג היא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2007. חבר השופטים העדיף אותה על פיליפ רות', עמוס עוז והרוקי מורוקמי. לסינג כתבה רומנים נודעים כמו "מחברת הזהב" ו"ארבעה שערים לעיר", כתיבה פמיניסטית, אנטי גזענית ואנטי מלחמתית. כשנודע לה על זכייתה אמרה: "אני מאוד שמחה, זכיתי בכל הפרסים האירופאים, לעזאזל. זה כמו רצף בפוקר".

יום העין

קרין בל, ילדה מקייפטאון שבדרום אפריקה, היא אחת מחמישים ילדים שעיניהם נבדקו על ידי הצלב האדום. 11 באוקטובר הוא "יום הראיה הבין לאומי", והשנה הוא מתמקד בעיוורון אצל ילדים. במקומות רבים בעולם נתנו טיפולי עיניים בחינם ואפילו ניתוחים. באופן לא מפתיע, רוב המדינות בהן נערכו הבדיקות והטיפולים הן מדינות העולם השלישי, וביניהן וייטנאם, מלזיה והודו.

הנשר צייד

ציידים קזאחים במערב מונגוליה מעוניינים בתיירים שיזרמו לאזור העני בו הם חיים. יותר מ-200 מהם שהופיעו בפסטיבל "הנשר המוזהב" משמרים מסורת עתיקה של ציד באמצעות נשרים. מעטים מאוד יודעים היום כיצד לאלף נשרים לצוד. בפסטיבל הנשרים דואים מן ההרים ונוחתים על ידם של הציידים שאילפו אותם.

איפה תומרקין

סין כידוע נמצאת בתנופת בניה אדירה והבניינים והתשתיות שהיא מקימה דורשים כמויות עצומות של ברזל. צריכת הברזל של סין, הודו ומדינות אחרות שצמחו בצעדי ענק בשנים האחרונות גרמה לעלייה במחירי הברזל. אם שאלתם את עצמכן לאן נעלמו הפסלים של תומרקין, המשוריינים של בב אל וואד או צינור הגז שלכם, הריהם לפניכם.

שמחה לעיד

אמנם הבטחנו לכם לנדוד למחוזות רחוקים, אבל במקרה של התמונה הזאת חשבנו שכדאי לחרוג. מה שנראה כתמונה הלקוחה מסרט של דיוויד לינץ' היא בעצם חנות בעזה. הפלסטינים עורכים קניות לקראת סוף הרמדאן ועיד אל פיטר, החג שמסמל את סופו. הדוכנים מתמלאים טקסטיל זול והתושבים, שרובם צמים ברמדאן, מתכוננים לעונה שאחרי החגים.

יש קוסקוס?

ת'אד סטאר מגדל דלועים בגודל מפלצתי בחצר ביתו שבאורגון. הוא הזוכה השנה בתחרות דלועי הענק שבקליפורניה. הדלעת שזכתה שוקלת כ-700 ק"ג, שיא חדש של כל הזמנים בתחרות. ההובלה של הדלעת הייתה מלאכה מורכבת וסטאר הודה שהיא הייתה גם מורטת עצבים: פגיעה בקליפה או סדק היו גורמים לפסילת הדלעת. הוא זכה ב-9,144 דולר על ההישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully