וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרפור: עיר נשרפה כליל, לא ברור מי אחראי

8.10.2007 / 0:10

המורדים מאשימים את הממשלה במתקפה ההרסנית על העיר חסקניטה, אולם באו"ם לא משוכנעים. 7000 איש הפכו לפליטים

העיר חסקניטה, שבדרום מזרח [[דרפור]], נשרפה כליל ותושביה נמלטו, כך אישרו היום (ראשון) נציגים של האו"ם ושל האיחוד האפריקאי. ההתקפה שהשמידה את העיר באה עשרה ימים בלבד לאחר מתקפה שהרסה בסיס סמוך של כוח השלום של האיחוד האפריקאי.

על פי הדיווח, יותר מ-7000 תושבי חסקניטה נמלטו לסבך או לערים אחרות. באו"ם אומרים כי כעת יש צורך בפעולת סיוע גדולה שתביא לפליטי העיר אוכל, מקלט ומים.

הצוות המיוחד של האו"ם שביקר בחסקניטה אמר עוד, כי העיר הייתה תחת שליטת הממשלה, והיא נשרפה כליל חוץ מכמה בניינים, בהם מסגד ובית ספר. בתוך כך נציגי האו"ם לא האשימו אף אחת מהצדדים הלוחמים במתקפה.

בצבא הסודני לא הגיבו על הידיעה, למרות שכלי התקשורת של המדינה אישרו כי כוחות של הממשלה נכנסו לתוך העיר זמן קצר לאחר ההתקפה על הבסיס של האיחוד האפריקאי, לפני כעשרה ימים.

למרות שלא ברור עדיין מי עומד מאחורי המתקפה, הצבא הסודני או פלג קיצוני של המורדים, בארגון המורדים המרכזי מאשימים את הממשלה בהרס העיר. סולימן ג'יימוס, אחד ממנהיגי הארגון, העריך את מספר ההרוגים בהתקפה על חסקניטה ב-100. הוא סיפר, כי תושבים רבים באזור נמלטו מבתיהם לאחר ששמעו על המתקפה.

מומחים מעריכים כי למעלה מ-200 אלף אנשים נהרגו ו-2.5 מליון גורשו מבתיהם ב-4 שנות הסכסוך בדרפור, נתונים שהמשטר בחרטום חולק עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully