וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה במצרים: העיתונים לא יצאו לאור

ניר יהב

7.10.2007 / 15:34

22 עיתונים עצמאיים מוחים על התערבות המשטר בחופש הביטוי במדינה ועל מעצרם של שבעה עיתונאים והחליטו לא להדפיס גליונות

22 עיתונים עצמאיים ב[[מצרים]] לא יצאו היום לאור ומספר אתרי אינטרנט הוחשכו, במחאה על התערבות המשטר בחופש הביטוי במדינה. העיתונים מוחים על מעצרם של שבעה עיתונאים, בתוכם חמישה עורכי עיתונים, המואשמים בהשפלתו של נשיא מצרים [[חוסני מובארק]] ומפלגתו.

אתר "אל-ערבייה" מדווח, כי העיתונים לא הדפיסו את גיליונותיהם היום בעקבות קריאות של עיתונאים להשבית את העיתונים ליום אחד. זאת, בתגובה לרדיפתם של עיתונאים שפרסמו כתבות על בריאותו הרופפת של מובארק על ידי הרשויות במצרים. באתר האינטרנט של העיתון "אל-מסריון" מופיע עמוד שחור שעליו נכתב: "עיתון אל-מסריון אינו יוצא היום לאור במחאה על הפגיעה בחופש העיתונות במצרים".

עורך העיתון "אל-אוסבוע" מוסטפא בכרי, ועורך העיתון "אל-אהאלי" פרידה אל-נקאש, ניסו לתת סיכוי נוסף למשא ומתן לפני שביתת העיתונים היום. השניים ניסו, ללא הצלחה, לדחות את השביתה בשבוע אחד. עורכי העיתונים הרשמיים של הממשל תקפו את האופוזיציה שהחליטה להשבית את העיתונים.

"להביע מחאה בפני המשטר המצרי"

בתוך כך, 19 ארגונים בינלאומיים הכריזו על תמיכתם בעיתונאים המצריים המוחים. אחד הארגונים קרא לעיתונאים ברחבי העולם כולו להביע את מחאתם בפני המשטר המצרי ובפני איגוד העיתונאים המצרי, ולהביע את זעמה של הקהילה הבינלאומית על ההגבלות המוטלות על חופש הביטוי במדינה.

לפני כחודש וחצי הופצו שמועות סביב מצבו הבריאותי של נשיא מצרים. לפי מספר דיווחים בעיתוני אופוזיציה, מובארק לא הופיע בציבור בשל בריאותו המידרדרת. מספר עורכי עיתונים הועמדו לדין בשל דיווחים אלו ואחרים, ועד כה שלח בית המשפט שלושה עורכי עיתונים במדינה. עורך העיתון "א-דוסתור" יעמוד בקרוב למשפט נוסף משום שעיתונו דיווח על כך שבריאותו של מובארק לקויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully