וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע - בחזרה לקרקע

יאיר טריבלסקי

7.10.2007 / 12:35

היכונו לחיי רגש פעילים, אבל הפעם בלי לאבד את הראש - יאיר טריבלסקי ניתח את מפת השמים ואת פעילותם המורגשת של ונוס ומרקורי

השבוע (שבין 7 ל-14 באוקטובר) עובר מרקורי להילוך אחורי ומודגשת פעילותה של ונוס במפת השמים והרגשות חוזרים לתמונה ובאופן קצת שונה ממה שהורגלנו אליו. כן, הגיע הזמן לחזור מעט לרגש, אבל לעשות זאת בפרופורציות ולא להיסחף או לאבד את הראש. מהלכיה של ונוס השבוע עושים את זה בדיוק ומחזירים את כולנו לקרקע מוצקה יותר, עם קצת יותר עובדות בשטח. הילוכו האחורי של מרקורי, שגורם לנו לחשוב ולתקשר אחרת, רק משלים את התמונה.

המעבר המשמעותי של השבוע

מעברה של ונוס ממזל אריה למזל בתולה. בגדול, ייתכן והגיע סוף סוף הקץ לדרמות ולסערות של החודשים האחרונים, לפחות באופן זמני. ונוס, שאחראית על רגשות בכלל ורגשות במערכות יחסים ורומנטיקה בפרט, חוזרת שוב אחרי כשלושה חודשים למזל בתולה.

את פרק הזמן שעבר, בינתיים בילתה ונוס בהילוך אחורי ואחר כך חזרה בהילוך רגיל למזל אריה והיא מאפשרת לכולנו ללמוד מחדש כמה דברים על רגש ומערכות יחסים ומקנה לנו ים של תובנות חדשות ומעניינות. כעת, עם חזרתה למזל בתולה, מאפשרת לנו ונוס להראות לעולם ולפרטנרים שלנו (אם יש כאלה) מה למדנו ממה שקרה בזמן האחרון ולאיזה תובנות הגענו ומה מכל התובנות האלה אנחנו רוצים לממש וליישם ובעיקר איך לעשות זאת.

בשהותה במזל אריה, קיבלנו ונוס דרמטית וגדולה מהחיים. כן, ונוס הבלונדית שלנו לבושה עכשיו באדום ובזהב, יש לה קול חזק שאי אפשר לטעות בו, היא שרה בקולי קולות באמבטיה ומושכת תשומת לב אינסופית ברחוב כשהיא צועדת בתלבושת המפוארת שלה, עם מחשוף שלא נגמר, סוחטת שריקות מהערסים במכוניות הספורט והופכת לפנטזיה ולחלום שיצא מטלנובלה לכל מי שאוהב לחלום בגדול.

את הדרמות והסערות האלה של ונוס חווינו בחודשים האחרונים מידי פעם גם במערכות היחסים שלנו. ב'תיאטרון הרגש' הזה אפשר לראות איך הרגשות של כולנו תופסים תאוצה וכל אירוע קטן הופך לדרמה בפני עצמה, כשחיי הרגש טוטאליים מהסוג של ללכת או לחזור, עם אוקיינוס של אדרנלין בסביבה.

למען האמת, דווקא במזל אריה חיי הרגש פורחים להם באופן מוחצן והרומנטיקה במיטבה (אפילו הסקס...). ככה זה כשרבים ומשלימים, בוכים וחוזרים, ועוד ועוד. אולם כעת, עם מעברה של ונוס למזל בתולה, האנרגיה של כולנו משתנה. ונוס במזל בתולה מורידה את בגדי הנשף שלה ואינה מחפשת יותר תשומת לב. זה הדבר האחרון שהיא רוצה עכשיו. היא בעלת הופעה סולידית, לבושה בצבעים שקטים שלא מושכים תשומת לב, איפור מאופק ומבט חד בעיניים שרואה הכל.

להביא הביתה סחלב

ונוס במזל בתולה היא אחד המיקומים היעילים ביותר עבורנו. כעת היא שמה בצד את תפקיד המפתה האולטימטיבית ולובשת את חליפת אשת העסקים, כשהיא שמה את הדגש על הפרטים הקטנים ולא על החזון הדרמטי הגדול.

הונוס הזו מעבירה את הדרמה מהסלון לחדר העבודה או המטבח ועוסקת בחיי היומיום שלנו, בנתינות הקטנות, בדיאלוג הפשוט בין אדם לאדם אחר הקשור למשימות משותפות, לסידורים מסוגים שונים, לחוויית ביחד שיתופית ומשימתית ולא בהכרח רומנטית, ואולי גם בצורך לפרוט את כל הסערות הגדולות לחויות פשוטות של יומיום, שדווקא בהן אנו עלולים להרגיש את השחיקה הזוגית, כמו ארגון וסידור הבית, חשבון הבנק, קניות משותפות, התמודדות עם משכנתא וטיפול בילדים - וכל זאת עם דגש מיוחד על הצורך הנואש לשמור על פיסות של רומנטיקה בין הסירים לעמידה בתורים, בין הריצה לעבודה לבין תשלומי החשבונות.

דווקא עכשיו, כשהיומיום והמשימות שהוא מביא איתו או העבודה והמלחמה הבלתי פוסקת בעולם שנמצא ממול הם הנושא המרכזי, חשוב למצוא את הזמן להביא הביתה ציפורן או סחלב זעיר מחנות הפרחים הפינתית למי שאוהבים.

ככה סתם, לעמוד בביישנות בין הכיור לאמבטיה ולזכור מה אתם עושים בזמן המשותף שלכם ואפילו להיזכר איך בכלל הגעתם לשם, לאותו מקום שבלעדיו הכל עלול להיראות לפתע סתמי וטכני, מלא במשימות ריקות מתוכן ואף לב שיפעם שם, מולכם, ויבין את המבט המוזר הזה שלכם בלי מלים, כמו שלב אוהב יכול ועושה. אם אתם פנויים רגשית, אולי דווקא עכשיו, כשהעולם המקצועי והטכני שמסביב מנסה לתפוס כל חלקה פנויה – כדאי להגדיר לעצמכם מה בדיוק אתם מחפשים ולהפוך זאת למשימה קטנה ואפשרית.

כן, אם רק תצליחו להגדיר מה בדיוק אתם מחפשים, אולי גם תדעו איך לעשות זאת ומכאן ועד מימוש המטרה הזו – הדרך קצרה יותר ממה שחשבתם. גם זה – חלק מנפלאותיה של ונוס בבתולה: היכולת להעניק לכל משימה, גדולה ככל שתהיה, את אותה נגיעה מעשית שהופכת אותה לאפשרית כל כך.

ונוס במזל בתולה – מעשית, פרטנית, קפדנית ומדויקת: זוהי ונוס האידיאלית למשימות מיוחדות, אם תדעו איך להשתמש בה. מי בעיקר יוכל ליהנות ממנה עכשיו? מזלות שור, מאזניים, בתולה ודגים.

הזוית הקשה של השבוע

צמידות בין ונוס לסטורן במזל בתולה. אחרי שעברה ונוס למזל בתולה, היא נתקלת מיד כבר בפינה בסטורן הנוקשה שעבר לשם לפני כעשרה ימים והוא מחכה לקורבן הראשון שלו כדי ללמד אותו איזה שיעור קטן על החיים, בעיקר חיי הרגש, ופה ושם אולי גם משהו על דיאלוג ועל כספים. כאמור, ונוס היא כוכב שעוסק בעיקר בחיי הרגש שלנו כשאנחנו נמצאים במערכות יחסים.

כשונוס עצמה עוסקת בנתינה, היא נצמדת לכוכב סטורן הנוקשה והרגשות שלנו נסגרים מעט. חלק מאיתנו מרגיש שהנתינה שלו לא ממש מתקבלת ולא ממש מבינים אותו. חלק אחר מרגיש צורך להפנים דברים ולא להראות רגשות כלפי חוץ. זהו אכן זמן של הסתכלות פנימה.

מבחינה חברתית, חלק מאיתנו עלול להרגיש עכשיו קצת לבד, מחוץ לעניינים. אם לא נעשה שרירים התחושה תחלוף מעצמה, מכיוון שזוהי זווית קצרת טווח. אלה מאיתנו שיודעים מה לעשות במקרים כאלה, לוקחים את עולם הרגש שלנו והופכים אותו לגישה יצירתית בנושאי חומר וכספים. ואכן, בגדול כדאי להפנות את הצד הרגשי היצירתי שלנו לקראת סוף השבוע הזה והלאה לכיוונים מעשיים יותר, לבנות יוזמות יצירתיות ורגשיות חדשות, לעזוב את הרגשות והיחסים בצד לרגע ולהפנות את האנרגיה היפה הזו לכיוונים מעשיים: יוזמות חדשות בתחום המקצועי, רעיונות יצירתיים שהגיע הזמן לקדם, דיאלוג משופר עם מישהו שמאמין בכיוון החשיבה שלכם ואולי גם דרך יצירתית לפתור סוף סוף את בעיית האוברדראפט שלכם, שרק הולך וגדל.

ונוס עוסקת גם בכספים ובעצם בכל מה שנוגע ליכולת הקבלה וההנאה שלנו. אם נדע לתעל כעת את הרגש לכיוונים האלה ולא להיפגע כי הטלפון לא מצלצל כמו בשבוע שעבר, או שאף אחד לא ממש מתעניין בנו, נוכל אולי אפילו להרוויח בגדול. מי בעיקר עלול להיות מושפע מהצמידות הזו? מזלות שור,מאזניים, גדי וסרטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התקשורת שלנו

משתנה מאוד השבוע. מעברו של כוכב מרקורי להילוך אחורי, משנה לגמרי את פני הדברים ובעיקר את הדיאלוג שלנו עם העולם והסביבה. מרקורי כוכב התקשורת נמצא עכשיו במזל עקרב הרגשי מאוד והופך כל אירוע קטן שמתרחש בסביבה למשהו אישי מאוד, לטוב ולרע. מעניין שדווקא עכשיו, כשהרגשות חזקים כל כך ושיחות הופכות בקלות לשיחות עומק על מהות החיים, מתחיל מרקורי לנוע בהילוך אחורי ומשנה מעט את הכיוון שאליו הולכת התקשורת הזו.

אם עד עכשיו כיוון התקשורת הסביבתי היה פנימה ולעומק, הרי שהעומק הזה עלול להתחזק עכשיו, אם תהיה לנו את הסבלנות להעמיק עוד יותר. אנו זקוקים עכשיו למינון גבוה במיוחד של סבלנות וסובלנות, כשכל מלה וכל אירוע מקבלים משמעות כפולה ונראים כהחלטה טוטאלית.

כשמרקורי הולך אחורנית במזל עקרב, הוא עשוי להביא איתו צורך להתחקות אחרי תהליכים גורליים בחיינו שעברו והשפיעו עלינו ולנסות ולחקור אותם לפרטי פרטים. נושאים הקשורים לשורשים הופכים משמעותיים, נושאי חיים ומוות, נושאים הקשורים לצורך לשנות את החיים מהקצה אל הקצה, גישה טוטאלית לחיים בכלל ולחיים שלנו בפרט – כל אלה עשויים להופיע בשבועות הקרובים ובמינון גבוה מהרגיל.

חשוב להיזהר שלא להגזים במידת האפקט הגורלי שיש לדברים על החיים שלנו ולא להיסחף עד כדי קבלת החלטות גורליות מהסוג הגורף, שבאמת ישפיע על חיינו: עוד שלושה שבועות יחזור מרקורי להילוך רגיל והדברים יקבלו פרופורציות אחרות. עד אז – מומלץ שלא להיסחף יותר מידי גם אם הלב רוצה ושואף, אלא להישען יותר על העובדות ועל הפרטים הקטנים שמחזיקים אותנו על הקרקע, כמו גם אנשים שיכולים לאזן אותנו בדיוק כשאנו טובעים לרגע בים הרגש.

זהו גם זמן טוב לסגירת מעגלים הקשורים ליחסים שפיתחנו, לדיאלוג משופר עם אנשים שהשפיעו בעוצמה על חיינו, לזיכרונות הקשורים למערכות יחסים דרמטיות שהיו והשאירו חותם, לטלפונים לאקסים מיתולוגיים כאלה או אחרים כדי לחוש לרגע שוב את הרטט ההוא ולאיסוף כוחות כדי לשוב ולפרוץ קדימה ברגע שמרקורי יחזור ויילך שוב קדימה, עם הרבה מרץ ואנרגיה שמכוונים לאתגרים גדולים חדשים. מי בעיקר יושפע מהילוכו זה של מרקורי? מזלות בתולה, תאומים, עקרב ושור.

מה צפוי למזלות השונים?

טלה
הרגשות חזקים מתמיד, אבל החיים מתארגנים בהדרגה. מרס שליט המזל שלכם אינו במיטבו במקום הרגשי הזה, אבל זוויות הרמוניות שהוא יוצר מביאות הרבה אפשרויות חדשות למי שלוקח יוזמה.

שור
ימים רציניים בפתח - זה הזמן לקחת כל טיפת אחריות שיש עליכם ולקדם את הדברים שחשובים לכם במיוחד. עובדות, שוורים - והרבה!

תאומים
הנה מתחיל שוב אותו תהליך מוכר של סגירת מעגלים... הפעם אצלכם זה בתחומי הבריאות, העבודה והפרטים הקטנים שלא סגרתם.

סרטן
כוכב מרס ממשיך להזרים ים של אנרגיה לאיזור: זמן טוב להשתמש בה ביעילות ולא לבזבז אותה על דרמות וסערות.

אריה
שבוע הרמוני לפנינו, שעיקרו – תקשורת משופרת. זמן לדבר, לשתף ולחלוק את שעובר עליכם עם אנשים שיכולים לעזור.

בתולה
נראה שהחיים הופכים מתוקים יותר, בתולות. מעברה של ונוס למזל שלכם ממתיק מעט את גלולת סטורן שמכריח אתכם לפעול: פיתחו את הלב.

מאזניים
החיים הופכים לביקורתיים יותר. זה הזמן להיזהר שלא להעמיס על הכתפיים הצרות שלכם את צרותיו של העולם כולו ולהתייעל בנושאי עבודה ויזמות חדשות.

עקרב
הילוכו האחורי של מרקורי במזל שלכם עשוי להביא איתו חשבון נפש ארוך בשבועות הקרובים, לגבי פעולות שעשיתם או לא עשיתם, חרטות בנושאי כספים ויכולת להתפייס או לסגור חשבונות. שווה מחשבה.

קשת
נושאי דרייב וקריירה עשויים עכשיו לקבל תאוצה עם מיקומה של ונוס. זה הזמן לשפר תדמית ולהראות את הצד היעיל שלכם כלפי העולם המצפה.

גדי
שבוע משמעותי שמאפשר קביעת גבולות מדויקים יותר בדיאלוג ביחסים קרובים ועם העולם בכלל, העמקת קשרים ופתרון בעיות כספיות.

דלי
השמש במזל מאזניים ממשיכה להמריץ אתכם להרחיב אופקים, לצאת לנסיעות שונות וללמוד משהו חדש. היזהרו מאופטימיות יתר.

דגים
מערכות היחסים שלכם עשויות לעבור שיפור משמעותי, אם תסכימו לשים את הדגש על הקשבה רבה יותר, בעיקר ללב. זמן טוב ליוזמות חדשות ולהיכרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully