וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

6.10.2007 / 0:15

הנאסד"ק עלה ב-1.7% לשיא של שש שנים- 2,780 נקודות. מניית סרגון התממשה ב-21% בשלושה ימים

התאוששות בשוק התעסוקה האמריקאי וירידה במפלס החששות מניעה היום מחדש את הראלי בשוק המניות. לאחר הפוגה בת יומיים מזנקים המדדים לרמות שיא חדשות ומחירי איגרות החוב שבים לרדת. מדד נאסד"ק עלה ב-1.7% לשיא של שש שנים וחצי - 2,780 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-14,066 נקודות והתקרב לשיאו הטרי מאמצע השבוע. מדד S&P 500 התחזק ב-1% ל-1,557 נקודות - שיא כל הזמנים. בשבוע כולו עלו שלושת המדדים ב-2.9%, ב-1.2% וב-2%, בהתאמה. בשוק הסולידי עלתה היום התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.117% ל-4.64%.

נתוני התעסוקה נחשבים לאבן יסוד באפיון מצבה הכלכלי של מדינה, ומשפיעים על המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי. נתונים אלו כוללים את שיעור הבלתי מועסקים במשק, השכר הממוצע לשעת עבודה וממוצע שעות העבודה השבועיות לעובד. אבל מעל הכל עומד מספר המשרות החדשות שיצרה או איבדה הכלכלה בחודש האחרון.

בארה"ב נדרש המגזר הלא-חקלאי לייצר כ-150 אלף משרות חדשות בכל חודש, על מנת לעמוד בקצב הגידול במספר העובדים במדינה. לאחר חודשים אחדים של האטה בקצב ייצור המשרות החדשות, דווח בחודש שעבר במפתיע, כי המשק האמריקאי איבד באוגוסט 4,000 משרות. נתון זה הגביר את החששות בשוק מפני גלישת ארה"ב למיתון והשפיע כנראה על החלטת הבנק הפדרלי המרכזי להפחית את הריבית במדינה ב-0.5% ל-4.75%, מעט לאחר מכן.

אולם נתונים מעודכנים שפורסמו היום, הצביעו כי בפועל דווקא נוספו למשק האמריקאי באוגוסט 89 אלף משרות חדשות, ואילו בספטמבר התחזקה המגמה עם תוספת של 110 אלף משרות חדשות למגזר הלא-חקלאי. מגזרי הייצור והבנייה המשיכו לאבד משרות, אבל עלייה במספר המשרות בבתי הספר הציבוריים, במגזר הבריאות ובשירותי המזון פיצתה על כך. שיעור האבטלה עלה בהתאם לצפוי ב-0.1% בספטמבר ל-4.7%.

לפחות שני סקרים בקרב כלכלנים צפו את התאוששות שוק העבודה. סקר Briefing.com המתפרסם באתר CNNMoney.com, צפה גידול של 100 אלף משרות חדשות בחודש שעבר, ואילו סקר באתר בארונ'ס הצביע על עלייה צפויה של 115 אלף במספר המשרות במגזר הלא-חקלאי.

הבכירים אופטימיים

נתונים טובים בהרבה מהצפוי היו עשויים לדכא את הציפייה להפחתת ריבית נוספת בסוף אוקטובר ולשלוח את המדדים לירידות. מצד שני, גם נתונים גרועים בהרבה מהצפוי, היו עשויים לאותת כי המיתון כבר כאן ולגרום גם כן לגישה פסימית בשוק.

נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, אמר אתמול בשארלוט כי שוקי האשראי התייצבו לאחר הפגיעה שחוו בעקבות התמוטטות ענף הסאבפריים. היום ציין סגן יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, דונאלד קוהן, כי קובעי המדיניות חיוביים להיות "זריזים" בקביעת גובה הריבית לאור הסיכונים הגלומים, הן בהאטת הצמיחה הכלכלית והן בהאצת האינפלציה.

בינתיים חוזרים בנקאי ההשקעות בוול סטריט לטונים אופטימיים, לאחר הקיץ הקשה שחוו עם המשבר הקשה בשוק הסאבפריים (משכנתאות ללווים גרועים) ומחנק האשראי החמור שהגיע בעקבותיו, ושהפיל את שוק האג"ח הקונצרניות (אג"ח חברות).

מריל לינץ' עלתה למרות האזהרה

ג'יימס קיין, מנכ"ל בנק ההשקעות בר סטרנס, אמר אתמול בכנס משקיעים כי מרבית חטיבות הבנק כבר התאוששו מהמשבר, ומנהלים אחרים בבנק הוסיפו כי הסערה שאיימה על השווקים הפיננסים בקיץ "כבר כמעט מאחורינו". מניית בר סטרנס (סימול: BSC) הוסיפה 3.1% ל-131.6 דולר.

הערכות אלו באו לאחר הצהרתו של צ'ארלס פרינס, מנכ"ל תאגיד הבנקאות הגדול בעולם - סיטי, כי המצב חוזר לנורמליות לאחר המשבר חסר התקדים שפקד את שוקי האשראי. "במהלך ספטמבר, היינו עדים לביצועים ברמות נורמליות יותר להן אנו רגילים. אנו צופים כי תוצאות הרבעון השלישי יהיו יוצאות מהכלל, אמר פרינס. מניית סיטי (סימול: C) טיפסה ב-1.4% ל-48.3 דולר.

עם זאת, בנק השקעות אחר, מריל לינץ', דווקא הזהיר היום מפני הפסד צפוי של 50 סנט למניה ברבעון הנוכחי - לראשונה מזה 6 שנים. את ההפסד הכבר הסביר הבנק במשבר האשראי בשווקים, אשר יביא למחיקת נכסים בשווי 5 מיליארד דולר, עקב ירידת ערכם של ניירות ערך מגובי משכנתאות והלוואות ממונפות. מניית מריל לינץ' (סימול: MER) דווקא עלתה ב-2.5% ל-76.7 דולר.

ריסרץ' אין מושן (סימול: RIMM), יצרנית מחשב כף היד הפופולרי הבלקברי, הכפילה את רווחיה ברבעון השלישי ל-288 מיליון דולר ועברה את רף 10 מיליון המנויים. החברה עקפה ברבעון את ציפיות האנליסטים והעריכה כי איתנות פיננסית תאפיין את פעילותה עד לסוף השנה. מניית RIM הגיבה בזינוק של 12.8% ל-113.4 דולר.

מניית ספרינט נקסטל (סימול: S) איבדה 1.4% ל-19 דולר, לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח מפי מקור אנונימי כי ענקית הסלולר מחפשת מחליף למנהלה גארי פורסי.

סרגון המשיכה להתממש

בין הישראליות הנסחרות בוול סטריט פתחה מניית סרגון (סימול: CRNT) את המסחר בניסיון להתאושש מירידות היומיים האחרונים. אולם לאחר עליות במרבית שעות המסחר התהפכה המגמה לקראת הסגירה וסרגון נפלה עוד 4.1% ל-17.2 דולר. בסך הכל נפלה המניה ב-21% בשלושה ימים, בתגובה להפחתות המלצה למניה מצדם של בנקי ההשקעות קולינס סטיוארט ואופנהיימר. יום קודם לכן עוד זינקה סרגון ב-10% והשלימה זינוק שנתי של 500% לשיא של שבע שנים - 21.8 דולר, לאחר שפירסמה תשקיף להנפקת 6 מיליון מניות חדשות.

טבע קיבלה מה-FDA אישור מותנה לשווק בארה"ב גרסה גנרית לטבליות מסוג Valtrex של גלקסו-סמית'-קליין, המיועדות לטיפולים אנטי ויראליים. לתרופה המקורית מכירות שנתיות של 1.5 מיליארד דולר בארה"ב. טבע מצפה לקבל אישור סופי לשיווק הגרסה הגנרית שלה בדצמבר 2009. מניית טבע (סימול: TEVA) שמרה על יציבות ב-43.8 דולר.

אופטיבייס (סימול: OBAS) בלטה בזינוק של 10.8% ל-3.8 דולרים ללא סיבה נראית לעין, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה יחסית של 164 אלף מניות. קליקסופטוור (סימול: CKSW) עלתה ב-4.4% ל-5.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully