וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלימות השלטון בבורמה מתועבת"

5.10.2007 / 19:25

מזכ"ל האו"ם קרא לחונטה הצבאית לנקוט ב"צעדים אמיצים" למען הדמוקרטיה במדינה. שגריר ארה"ב אאים בסנקציות נגד בורמה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון נאם היום (שישי) בפני מועצת הביטחון על המצב בבורמה. באן קרא לראשי שלטון החונטה הצבאית במדינה לנקוט ב"צעדים אמיצים" לעידוד הדמוקרטיה". באן הוסיף כי האלימות בה נוהג הממשל בבורמה כלפי האופוזיציה במדינה היא "מתועבת".

אברהים גמברי, שליח האו"ם לבורמה, נשא דברים לאחר מכן וסיכם את ביקורו בן הארבעה ימים במדינה. בנאומו, גמברי הזהיר את שלטון החונטות בבורמה מ"השלכות בינלאומיות חמורות" אם יימשך הדיכוי הברוטאלי של האופוזיציה במדינה.
גמברי קרא לראשי השלטון בבורמה לשחרר את את כל האסירים הפוליטים במדינה והביע דאגה מיחס כוחות הביטחון בבבורמה למפגינים במדינה. גמברי הוסיף בנאומו כי הוא חושש שמספר ההרוגים בהפגנות במדינה הוא "גדול בהרבה" מזה שדווח על ידי הרשויות.

סין מתנגדת לסנקציות

במהלך הדיון, קראו כל המעצמות המערביות להטלת סנקציות נגד שלטון החונטות. שגריר ארצות הברית באו"ם זלמאי חליזד אמר כי אם שלטון החונטות לא ישנה מיד את דרכיו, ארה"ב תביא להצבעה הצעות הקוראות לסנקציות.

בתגובה, תבע שגריר בורמה באו"ם, קיאוו טינט סו, ממועצת הביטחון להימנע מהתערבות בנעשה בארצו. גם סין הביעה התנגדות נחרצת להטלת סנקציות נגד בורמה. בביג'ינג אף איימו להשתמש בזכות הוטו העומדת לרשותם, אם הצעה שכזאת תובא להצבעה.

בתוך כך, אונג סאן סו קי, מנהיגת האופוזיציה בבורמה, דחתה את הצעת שלטון החונטות לפתוח במשא ומתן. תן שאו, מנהיג החונטה הצבאית, הציע לפתוח במשא ומתן עם מנהיגת האופוזיציה, בתנאי שתחדל לעודד עימותים ולקרוא לסנקציות נגד המשטר. ניאן וין, דובר מפלגת האופוזיציה אן-די-אל, שבראשה עומדת סאן סו קי, דחה את הצעתו של טן שאו. לדבריו, התנאים שהציב לפגישה מראים שהממשלה אינה כנה בכוונותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully