וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיפאון בתהליך השלום יביא לאלימות"

ניר יהב

5.10.2007 / 16:08

מובארק התראיין לביטאון צבאי במצרים לרגל 34 שנים למלחמת יום הכיפורים. לדבריו, "האזור יהיה עוד עד לשרשרת של משברים"

"הניצחון במלחמת יום הכיפורים הוא ניצחון צבאי אדיר ששינה את מסלול האירועים במזרח התיכון כולו", כך אמר נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון ל"עיתון הכוחות המזויינים" לציון 34 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים.

מובארק הוסיף כי "מלחמת אוקטובר [מלחמת יום הכיפורים בפי הערבים – נ.י] היא מלחמת שחרור לאומית. אין היום אף אחד שמסוגל להכחיש שזכותו של כל עם היא לשחרר את אדמתו שנכבשה בכוח ובכפייה. כיבוש אדמתו של האחר הוא דבר לא לגיטימי".

"אני אומר לכולם – לעולם לא תצליחו לפגוע באמון שלנו בעצמנו, ולא בכוח הרצון של העם המצרי ושל עמי ערב‏", אמר מובארק. "לא תכפו עלינו את רצונכם. לעולם לא נהיה אומה מובסת".

"שלום הוא המטרה הנעלה"

מובארק התייחס בראיון גם למתיחות במזרח התיכון ולחשש מהתפרצות של מלחמה חדשה. "הוכח כי השלום הוא המטרה הנעלה, שהמדינות צריכות לשאוף להגיע אליו ולשמור עליו. שלום פירושו חיים, התקדמות ושגשוג. יש מי שמנסה להשיב את מחוגי השעון לאחור ולהחזיר את האזור למצב של מתיחות וחוסר יציבות"

הנשיא המצרי המשיך וציין את החשיבות בהתנעת תהליך השלום. "הקיפאון בתהליך השלום לא יביא אלא ליותר שנאה, ייאוש, קיצוניות ואלימות. הסוגייה הפלסטינית היא הסוגייה המרכזית שיש לפתור אותה במזרח התיכון. היא המפתח לשלום ורק עם פתרונה יהיה ניתן להניע את תהליך השלום לשאר המסלולים. לדבריו, "אני מטבעי אופטימי ולא פסימי, אלא שאני חושש שהאיזור יהיה עד לשרשרת של משברים שעלולים להשפיע על הביטחון והשלום במזרח התיכון ומחוצה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully