וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שירלי יום-טוב

4.10.2007 / 23:20

הנאסד"ק עלה ב-0.2%. הדאו ג'ונס נותר כמעט בלא שינוי. בין הישראליות: סרגון צנחה ב-18% ביומיים, צ'ק פוינט עלתה ב-2%

וול סטריט היתה היום במצב המתנה לדו"ח התעסוקה שיפורסם מחר לפני תחילת המסחר, והמדדים "נתקעו" כמעט כל היום ברמות בהן הם סגרו את המסחר אמש. לקראת הנעילה, נרשמה התרוממות קלה ומדד נאסד"ק נעל בעלייה של 0.2% לרמה של 2,733 נקודות ו-S&P500 עלה אף הוא ב-0.2% לרמה של 1,542 נקודות. דאו ג'ונס נותר כמעט בלא שינוי.

היציבות או הקיפאון - תלוי בנקודת המבט - נרשמה לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה שלילית, כאשר נאסד"ק ודאו ג'ונס איבדו כ-0.6%. דאו ג'ונס, שחצה ביום שני שיא מעל לרמה של 14,000 נקודות, נמצא כעת שוב מעט מתחת לרמה זו.

דו"ח התעסוקה, אשר נחשב תמיד לנתון מקרו מרכזי, מעורר בחודשים האחרונים עניין רב מאחר שגם הוא בבחינת סימן למצב הכלכלה האמריקאית שרבים חוששים כי היא עומדת בפני מיתון או לפחות האטה מהותית. הדו"ח מתבסס בעיקרו על שני סקרים נפרדים לגבי מספר המשרות שנוספו לכלכלה ושיעור האבטלה בארה"ב. הנתון הראשון הוא זה שבו מתרכזת מרבית תשומת הלב. מחר צפוי מספר המשרות החדשות שנוצרו בספטמבר לעמוד על 100 אלף לאחר נסיגה מאכזבת של 4,000 משרות באוגוסט. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב0.1% מאוגוסט ל-4.7%.

בינתיים, הגיע היום נתון לא מעודד משוק התעסוקה: מספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שעבר עלה ב-16 אלף ל-317 אלף - העלייה השבועית הגדולה ביותר זה חמישה חודשים.

הנתונים על מצב שוק העבודה האמריקאי משחקים תפקיד גם בבנק הפדרלי, בראשו עומד בן ברננקי, בבואו לקבוע את גובה הריבית. דו"ח חלש, שיצביע על מספר נמוך של משרות חדשות או אף ירידה במספרן, עשוי לדחוף להורדת ריבית נוספת. לאחר הורדה של 0.5% בחודש שעבר, עומדת הריבית בארה"ב על 4.75%.

ובינתיים, באירופה, החליט הבנק המרכזי (ECB) על הותרת הריבית על כנה, בגובה 4%. השווקים בעולם יישרו קו זה עם זה, ובורסות אסיה נסגרו בירידות, בהתאם למגמה השלילית בוול סטריט אמש. גם באירופה נרשמו ירידות לרוב, אם כי קלות. מדד ה-FTSE הבריטי חרג בעלייה של כ-0.2%.

בין הישראליות הנסחרות בוול סטריט הוסיפה מניית סרגון לרכז עניין רב. היא נעלה את המסחר בירידה של 3.8% למחיר של 17.9 דולר במחזור גבוה - ירידה קלה יחסית לנפילה של כ-9% שנרשמה בתחילת יום המסחר. בכך השלימה המניה ירידה של 18% ביומיים.

הנפילות הגיעו על רקע שני גורמים: האחד, הורדת המלצות - היום הוריד אופנהיימר את המלצתו ל"נייטרלי" ואתמול הוריד בית ההשקעות קולינס סטיוארט (לשעבר אנטרברג) ל"תשואת חסר" מהמלצה קודמת של "קנייה". הגורם השני הוא הודעתה של סרגון כי היא מתכוונת לגייס 120 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות, כאשר משפחת זיסאפל, בעלת השליטה בחברה, מתכננת לצאת במקביל בהצעת מכר בהיקף שעדיין לא פורסם. סרגון מתמחה במערכות לתקשורת אלחוטית. הנפילה מגיעה לאחר שביום שני פרצה המניה את רמת ה-20 דולר לראשונה מפברואר 2001.

מניית ביגבנד הגיבה בירידה של כ-1.1% למחיר של 6.4 דולרים לאחר שפורסם כי הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה. במחיר זה רחוקה המניה ב-50% מהמחיר בו הונפקה החברה במחצית מארס - 13 דולר. נפילה של כ-30% מתוך זה מיוחסת ליום מסחר בודד, ב-28 בספטמבר, לאחר שהחברה שיחררה אזהרה חמורה לקראת תוצאות הרבעון השלישי.

הבקשה לתביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, בשם משקיעים שרכשו את מנית החברה לאחר ההנפקה, ב-15 במארס. היא מאשימה מנהלים בחברה ודירקטורים, יחד עם החתמים, בהטעיית המשקיעים על ידי פרסום מידע מטעה בתשקיף החברה. טבע ירדה ב-1.1% למחיר של 43.8 דולר. ביום הראשון של אוקטובר נעלה המניה בשיא כל הזמנים - 44.9 דולר.

בית ההשקעות Merriman Curhan Ford החל לסקר את חברת סיליקום בהמלצת "נייטרלי" פושרת, והמניה ירדה ב-1.1% למחיר של 23.2 דולר. סיליקום מתמחה בכרטיסי מעקף המיועדים לשרתים, ומוצריה נמכרים כיום לחברות אבטחה מסוגן של צ'ק פוינט וסיסקו. ללא קשר לכך, התחזקה צ'ק פוינט ב-2.1% למחיר של 25.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully