וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמר שן החרב? סתם חתלתול

4.10.2007 / 10:37

מחקר חדש מגלה כי לחיית הטרף האימתנית מעידן הקרח היתה עוצמת נשיכה של חתלתול, והיא נאלצה להאבק עם החיות כדי להכריע אותן

נמר שן החרב האימתני מתקופת הקרח, בעל הניבים הענקיים, היה למעשה חתול לא מאוד מסוכן – כך טוענים מדענים אוסטרלים שחקרו את כוח הנשיכה ואת כישורי הציד שלו. לדבריהם, האריות החיים היום מסוכנים הרבה יותר מכל נמר שן חרב.

החוקרים, מאוניברסיטות ניו סאות וייילס וניוקאסל, השתמשו בגולגולת של אריה בן ימינו לשם השוואה, וגילו כי עוצמת הנשיכה של שן החרב הגיעה רק לשליש מעוצמתו של אריה. "למרות המוניטין שלו, לסמילודון היתה נשיכה חלשה", אמר חוקר המאובנים סטיב וורו. "הוא נשך כמו חתלתול".

החוקרים השתמשו בטכניקה ממוחשבת כדי לבחון איזה מזון אהב שן החרב המיוחד, וגילו כי הוא צד בעיקר תאואים, סוסים ואף ממותות. המודל התלת מימדי איפשר להם ליצור תמונה של גולגולת סמילודון, וללמוד ממנה. הבחינה העלתה כי צורת הגולגולת הגבילה את שן החרב לטכניקות טרף מסוימות ומעטות."סמילודון היה חיה נהדרת, אבל היה לו חסר כוח בנשיכה, שהוא לא הצליח להשלים בצורה אחרת", אמר וורו.

בניגוד לנשיכה, לנמר שן החרב היה גוף חזק מאוד, שהתאים בצורה מושלמת כמעט למאבק בחיות גדולות. כך, הוא יכול היה להאבק איתן ולהכריע אותן לקרקע, לפני שהרג אותן בנשיכה. "ההרג של הטרף נעשה ככל הנראה בנשיכת הגרון, מכיוון שקל יותר לרתק את הטרף לקרקע כך", אמר קולין מק'הנרי מאוניברסיטת ניוקאסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully