וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

1.10.2007 / 23:22

מדד נאסד"ק הוסיף 1.5% ל-2,740 נקודות - שיא של כ-7 שנים. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.4%, לרמת שיא - 14,087 נקודות

לאחר סיומו של חודש ספטמבר הטוב ביותר בעשור האחרון, המשיכו היום המדדים בוול סטריט במלוא המרץ: מדד נאסד"ק הוסיף 1.5% ל-2,740 נקודות - שיא של כ-7 שנים. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.4%, לרמת שיא - 14,087 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-1.2%, אולם נעצר מתחת לשיאו מיולי ברמה של 1,547 נקודות. מכירות חזקות בענף המוליכים למחצה באוגוסט עזרו לשוק לטפס מעלה.

יום המסחר הראשון של הרבעון הרביעי והאחרון של 2007 נפתח כאשר מדדי המניות המובילים קרובים כפסע מרמות שיא ומציגים תשואות שבין 7.6% ל-11.8% מתחילת השנה.

מוקדם יותר, פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר אשר ירד ל-52 נקודות מ-52.9 נקודות בחודש אוגוסט. בוול סטריט צפו כי המדד יוותר ללא שינוי ברמה של 52.9 נקודות, וכל ירידה מתקבלת כאיתות נוסף לצורך בהמשך הורדות הריבית. כדי לקבל את האינדיקציה הטובה ביותר על מצבה של כלכלת ארה"ב, יאלצו המשקיעים להמתין לנתוני התעסוקה שייחשפו ביום שישי.

בינתיים, ממשיך משבר הסאבפריים להכות בביצועי הבנקים הגדולים. הבנק הגדול בשווייץ, UBS, חשף היום כי הוא צפוי לדווח על הפסד של עד 800 מיליון פרנק שווייצי (683 מיליון דולר) ברבעון השלישי בשל מחיקת מיליארדי דולרים עקב הפסדים בשוק האג"ח. הבנק הוסיף כי בכוונתו לקצץ 1,500 משרות בעקבות ההפסדים.

בנוסף, הזהיר הבנק הגדול בעולם, סיטי, כי הוא צפוי לדווח על נפילה של 60% ברווחים ברבעון השלישי של 2007 בהשוואה לרווח של 5.5 מיליארד דולר שרשם ברבעון המקביל אשתקד. את הצניחה ברווחיות תלה הבנק בהפסדים כבדים במחירי האג"ח המגובות במשכנתאות ובהידרדרות בשוקי האשראי הבינלאומיים. מנייתו הגיבה דווקא בעלייה של 2.3%.

גם מדד הבנקים לא סטה מהמגמה הכללית היום, והוסיף כ-2.2%. עוד בלט היום מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה שעלה ב-1.1% לאחר שמכירות של מוליכים למחצה ברחבי העולם עלו ב-4.9% ל-21.6 מיליארד דולר באוגוסט.

בקרב הישראליות בלטה מניית רדוויז’ן בצניחה של כ-17.4% לאחר שהחברה מתל אביב פירסמה היום אזהרת רווח לתוצאות הרבעון השלישי שהסתיים אתמול. רדוויז'ן, המתמחה במערכות לשיחות ועידה בווידיאו על גבי רשת האינטרנט, מסרה כי הכנסותיה ברבעון השלישי יעמדו על 20.5 מיליון דולר לעומת תחזית הכנסות של 25 מיליון דולר. רמת הכנסות זו מייצגת ירידה של 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

קומברס הוסיפה כ-0.8% לאחר שדיווחה על שלושה חוזים חדשים בתחום הבילינג ומערכות בטכנולוגיית VoIP בהיקף מוערך של כ-18 מיליון דולר. מדובר בחוזים שנחתמו עם חברת תקשורת בוונצואלה Digitel ונצואלה, עם החברה הקנדית Pathway וכן עם כייבל אנד וויירלס עבור לקוחותיה באיים הקריביים.

נייס חתמה על עסקה גדולה נוספת, הפעם עם עיריית ניו יורק. נייס דיווחה היום כי תספק את מערכת ההקלטה והניתוח מסוג NICE Inform לעירייה תמורת 9 מיליון דולר. הכנסות מהעסקה יירשמו בדו"חות הכספיים של 2008. מערכת ההקלטה והניתוח המידע נרכשה עבור משטרת ניו יורק. המניה הגיבה בעלייה של כ-2.2%.

עסקה גדולה גם לגילת, שעלתה ב-0.5%. גילת תשתף פעולה עם ענקית התקשורת ורייזון בפריסת רשת לוויינית בעסקה שמוערכת בכ-15-10 מיליון דולר.

טבע הוסיפה 1% והיא נושקת למחיר של 45 דולר לאחר שדיווחה במהלך סוף השבוע, כי בית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון אישר לה לחזור ולשווק את הגרסה הגנרית מתוצרתה לתרופה Famvir של ענקית התרופות השוויצית נוברטיס. ה-Famvir מיועדת לטיפול אנטי וירלי בהרפס באברי המין ומכירותיה השנתיות בארה"ב מסתכמות ב-200 מיליון דולר.

בתחילת ספטמבר החלה טבע החלה לייצר ולשווק את התרופה, אולם זמן קצר לאחר מכן נאלצה להפסיקה בעקבות צו מניעה זמני שהוציא בית השמפט לערעורים בוושינגון לבקשתה של נוברטיס.

בעקבות ועידת ה-WiMax בשבוע שעבר, העלו מספר בתי השקעות את הערכותיהם למניית אלווריון. בית ההשקעות SIG העלה את הערכתו מ"נייטרלי" ל"חיובי". במקביל, העלה בית ההשקעות ברואדפוינט את מחיר היעד למניה מ-14 דולר ל-16 דולר, וחזר על המלצת "קנייה" למניה. כמוהו, גם אוסקר גרוס שהעלה את מחיר היעד מ-13 ל-17 דולר. בסוף השבוע השלימה אלווריון זינוק של 116% מתחילת השנה, והיום היא הוסיפה כ-2.1% נוספים ל-14.8 דולר.

מניה נוספת שביצעה מהלך אדיר מתחילת השנה היא סרגון שהוסיפה 4.4% למחיר של 19.8 דולר. בתחילת השנה נסחרה המניה במחיר של 5.5 דולרים - ומאז זינקה בכ-260%. ייתכן שהזינוק של היום נובע מכך שלקוחה שלה, קלירווייר, הוזכרה בוועידת ה-WiMax כמי שתפרוס רשת ארצית בשיתוף עם ענקית התקשורת ספרינט-נקסטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully