וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אלפים נטבחו בבורמה

שי אילן

1.10.2007 / 21:34

קצין שערק מהצבא גילה שמאות גופות הושלכו בג'ונגלים. רבים הוכו ונשלחו לבתי כלא בצפון. מחר ייפגש נציג האו"ם עם הגנרל שווה

קצין מודיעין בורמזי שערק טען היום שהצבא ערך טבח במפגינים והרג אלפים מהם. הקצין, הלה וין, מפקד המודיעין בצפון [[רנגון]] סיפר שגופות של מאות נזירים שהוצאו להורג הושלכו בג'ונגלים. וין ערק מהצבא כאשר נדרש להשתתף בטבח של הנזירים המקודשים, והגיע לגבול [[תאילנד]], שם הוא מתחבא ומקווה לעבור את הגבול ולקבל מקלט מדיני.

דיווחו של וין קיבל אישור מגולים רבים לאורך הגבול, שאמרו שמאות נזירים "פשוט נעלמו", כך פרסם היום העיתון הבריטי "[[דיילי מייל]]".

דיווחים נוספים על זוועות מצטברים כל העת. מתנגדי משטר סיפרו על מאסרים המוניים ועל כ-2,000 נזירים המוחזקים בבתי כלא ידועים לשמצה. על פי גרסאות אחרות, נלקחו הנזירים למגרשי ספורט בפאתי רנגון, משם ניתן היה לשמוע אותם זועקים לעזרה בעת שהוכו קשות. בבי-בי-סי דווח ש-4,000 נזירים נעצרו, והם יועברו לבתי כלא בצפון המדינה. על פי שמועות אחרות, 190 נזירים הוכו למוות במנזר סמוך לרנגון. תמונה של נזיר צף בנהר, ככל הנראה אחרי שהוצא להורג, תומכת בשמועות.

נאסרה העברת מזון לנזירים

רשימת הפרות זכויות האדם המתגלה אט אט ארוכה. ארגון "עיתונאים ללא גבולות" דורש את שחרורם של 10 עיתונאים שנעצרו בימים האחרונים. בעיר מנדליי נאסרה העברת מזון לנזירים ונאסר עליהם לצאת מהמנזרים כדי להשיג מזון.

מחר עתיד להיפגש [[איברהים גמברי]], שליח האו"ם עם הגנרל העליון [[טאן שווה]]. עד כה הצליח גמברי להיפגש עם מנהיגת האופוזיציה, [[אונג סן סו קי]] ועם הדרג השני של אנשי כת הגנרלים. התקווה היא כעת שגמברי יוכל לתווך בין סו קי לבין הגנרלים, ולהביא למיתון האלימות אותה נוקט השלטון, כדי לדכא את הדרישה לדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully