וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: כתב שמובארק חולה וצפוי למאסר

ניר יהב

1.10.2007 / 14:01

החל משפטו של עורך "א-דוסתור", המואשם בהפצת שמועות סביב בריאות הנשיא. השלטונות מפזרים ערפל סביב מקום המשפט

היום צפויים להתחיל הדיונים במשפטו של עורך היומון המצרי "א-דוסתור", איברהים עיסא, המואשם בהפצת שמועות על מצבו הבריאותי של נשיא מצרים חוסני מובארק. פרקליטו של העורך, עו"ד עיסאם עיסא, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", כי לא קיבל העתק מכתב התביעה. לדבריו, הוא פנה לבית המשפט אך הוא נדחה "בלך ושוב מצד השלטונות המצריים", כלשונו.

הפרקליט ציין, כי העובדה שלא קיבל העתק מכתב התביעה, מעידה על כך שהשלטונות המצריים מעוניינים להעביר את התביעה לבית המשפט לביטחון המדינה.

"חשוד מאד שבדיוק כשעורך 'א-דוסתור' מקבל הזהרה רשמית להעביר את התביעה נגדו לבית המשפט לביטחון המדינה, יוצאת הודעה מטעם התביעה הכללית המכחישה את העניין", אמר עיסא. "אני חושב שהשלטונות המצריים מתכננים דבר מה וכי הם עומדים להפתיע אותנו ולהעביר את התביעה לבית המשפט לביטחון המדינה", הוסיף.

"לא מקבלים תשובה מהשלטונות"

עורך היומון המצרי ציין כי הוא חושש כי הערפל סביב המשפט מעיד על כך שהשלטונות מתכוונים להשליכו לכלא. "לא הגיוני שאקבל הזהרה רשמית להעביר את המשפט שלי לבית משפט אחר בשעה שהתביעה הכללית מכחישה את זה. אנחנו שואלים לאיזה בית משפט עלינו לפנות, אך לא מקבלים תשובה", הוא אומר בצער.

כזכור, לפני כחודש וחצי הופצו שמועות סביב מצבו הבריאותי של נשיא מצרים. לפי מספר דיווחים בעיתוני אופוזיציה, מובארק לא הופיע בציבור בשל בריאות מידרדרת. מספר עורכי עיתונים הועמדו לדין בשל הדיווחים ועד כה נגזרה שנת מאסר על על כל אחד משלושה עורכי עיתונים במדינה. כפי הנראה, גם עורך "א-דוסתור" יורשע בדין ויישלח למאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully