וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 הפגינו מול שגרירות בורמה בת"א

ספי קרופסקי ושרון נובק

1.10.2007 / 13:25

פעילים חברתיים מחו על האלימות שמפגין משטר החונטה כלפי המתנגדים. בדומה לנזירים בבורמה, גם הישראלים ערכו צעדה שקטה

מול שגרירות בורמה בתל אביב, התקבצו היום (שני) כ-150 פעילי ארגונים חברתיים, להפגנת מחאה נגד שלטון החונטה הצבאית בבורמה. המפגינים מחו גם על שיתוף הפעולה של ישראל עם ראשי החונטה. בדומה לצעדת הנזירים בבורמה, גם הישראלים ערכו צעדה שקטה מול בניין השגרירות בטיילת. לדברי המארגנים, כמות המפגינים שהגיעה "הפתיעה לטובה", וכי הפליטים הבורמזים עצמם, שמחו מאוד על שיתוף הפעולה מצד הנציגים הישראלים.

עוד אמרו המארגנים, כי בנוסף לדרישתם להפסיק את הדיכוי האלים של ההפגנות בבורמה, וניתוק הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל לחונטה הצבאית, בכוונתם להפעיל לחץ על חברות עסקיות הפועלות במדינה.

הקשרים חודשו לפני כ-20 שנה

ישראל חידשה את קשריה הדיפלומטים עם בורמה לאחר ההפיכה הצבאית ב-1988, על אף האמברגו שהטילו על בורמה מדינות מערביות רבות. על פי דיווחים זרים, ב-1991 ביקרה משלחת ביטחונית ישראלית בבורמה, ומכרה לצבא הבורמזי מאות רובי "עוזי". ב-1997 זכתה חברת "אלביט" הישראלית במכרז להשבחת מטוסי קרב של הצבא הבורמזי.

מקורות זרים טוענים, כי ישראל ובורמה מקיימות ביניהן קשרים צבאיים ענפים ישירים או בסיוע מדינה שלישית, כמו הודו או סינגפור. על פי הטענות, מוכרת ישראל לבורמה כלי נשק, משביחה כלי נשק ומאמנת אנשי צבא. אמצעי הלחימה מאפשרים לצבא החונטה לשלוט במדינה ביד רמה, לדכא את האזרחים ולהפר זכויות אדם באופן שיטתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully