וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייננשל טיימס" יציע יותר תכנים ללא תשלום

סוכנויות הידיעות

1.10.2007 / 12:17

יציע למשתמשים עד ל-30 צפיות ללא תשלום בחודש. לפני מספר שבועות, ה"ניו יורק טיימס" החליט לבטל כליל את דמי המנוי עבור כתבותיו

העיתון העסקי הבריטי "פייננשל טיימס", שבבעלות המול"ית פירסון, הודיע על שינוי המודל העסקי עבור אתר האינטרנט שלו FT.com. זאת על מנת לאפשר לצופים רבים יותר לצפות בתכנים על גבי האתר ללא תשלום.

העיתון מסר כי החל מאמצע אוקטובר, FT.com יציע למשתמשים עד ל-30 צפיות ללא תשלום בחודש, בעוד מהמנויים ייגבה תשלום רק על גישה לחומרים מעבר להגבלה הנ"ל.

עד עתה, FT.com גבה ממשתמשיו תשלום עבור מרבית הכתבות, בעוד למנויים הוצעו שתי חבילות בהתאם לרמת השימוש. המחיר הנמוך עמד על כ-100 ליש"ט לשנה בעוד המחיר היקר עמד על 200 ליש"ט לשנה.

השינוי הטקטי בא שבועות לאחר שה"ניו יורק טיימס" החליט לבטל כליל את דמי המנוי עבור כתבותיו המקוונות באתר הניו יורק טיימס ועל רקע הדיון האם ניוז קורפ תאמץ גישה דומה עבור שירות המנויים של אתר ה"וול סטריט ג'ורנל".

FT.com, הג'ורנל והניו יורק טיימס הם דוגמאות יוצאות דופן לעיתונים הגובים מהמשתמשים תשלום עבור גישה לתוכן באתריהם. מרבית העיתונים מציעים את החומר המקוון בחינם.

ל-FT.com כמאה אלף מנויים בעוד אתר הג'ורנל רשם 983 אלף מנויים ברבעון השני.

הפרסום באינטרנט משגשג לכל הדעות. ב-2006 נרשמה עלייה של 47% בפרסום באינטרנט בבריטניה. ישנם מומחים המאמינים כי גישה חופשית לתכנים באמצעות מנועי החיפוש תגדיל את דריסת הרגל של הפרסום באינטרנט ותוך כדי כך גם את ההכנסות מהפרסום.

בנק ההשקעות UBS העריך כי פירסון רושמת כ-10 מיליון ליש"ט בשנה בהכנסות מדמי מנוי עבור FT.com, לכן "לצעד לאפשר גישה ללא תשלום לחלק מהתכנים תהיה השפעה מוגבלת על ההערכות". ליהמן ברדרס טען כי הצעד שנקט העיתון הבריטי מצביע על הדיון הרחב יותר בקרב מו"ליות העיתונות לגבי השאלה "כיצד להפוך את עסקי האינטרנט שלהם לרווחיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully