וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופות נגד שיעול וצינון מסוכנות לילדים

סוכנויות הידיעות

1.10.2007 / 8:31

בדיקות שערך מינהל המזון והתרופות האמריקאי הצביעו על תופעות לוואי חמורות בקרב ילדים מתחת לגיל 6 שצורכים את התרופות

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מזהיר כי לתרופות לצינון ולשיעול עשויות להיות תופעות לוואי חמורות בילדים מתחת לגיל 6. המינהל עשוי להמליץ למעשה, לא לתת לילדים מתחת לגיל שנתיים תרופות נגד גודש, ולא לתת אנטי-היסטמינים לילדים צעירים מגיל 6. זאת לפי מסמכים שפורסמו ביום שישי.

המסמכים, המסתכמים ביותר מ-350 עמודים, כוללים ממצאים של בדיקת כ-800 תרופות, חלקן פופולריות. הבדיקה נועדה לבחון את בטיחות התרופות ויעילותן בטיפול בילדים. הבדיקה התקיימה עקב דרישה של עיריית בולטימור, לפיה תרופות ללא מרשם רבות נגד צינון ושיעול עשויות לפגוע בתינוקות וילדים קטנים. אל הדרישה הצטרף גם איגוד רופאי הילדים האמריקאי. הגופים הללו מצטטים מחקרים לפיהם, לא ברורה יעילות התרופות בילדים קטנים.

יועצי המינהל צפויים להיפגש ב-18 באוקטובר לדיון בנושא. המינהל טרם קיבל החלטה בנוגע לשינוי ההתוויה, אך ככל הנראה יתקיים שינוי כלשהו.

69 מקרי מוות

בנפרד, הורה המינהל ליצרניות התרופות כי עליהן להפסיק עד ה-31 באוקטובר לייצר ולשווק תרופות הניתנות לפי מרשם המכילות הידרוקודון, תרופות אשר אינן מאושרות לשימוש בילדים מתחת לגיל 6.

גם איגוד מוצרי הבריאות לצרכן, המייצג את יצרני התרופות ללא מרשם, תומך בהמלצה לא להשתמש בתרופות לצינון ושיעול לטיפול בילדים מתחת לגיל שנתיים. עבור אנטי-היסטמינים ממליץ האיגוד להוסיף התוויית אזהרה שלא להשתמש בהם להרגעת ילדים קטנים.

מבדיקת המינהל של דו"חות תופעות לוואי ב-40 השנים האחרונות, עלה כי דווח על 54 מקרי מוות בילדים הקשורים בתרופות נגד גודש המכילות פסודואפדרין, פנילאפרין או אפדרין.

עוד דווח על 69 מקרי מוות הקשורים באנטי-היסטמינים המכילים דיפנהידאמין, ברומפניראמין או כלורפניראמין. מרבית מקרי המוות התרחשו בקרב פעוטות מתחת לגיל שנתיים. המרכז לבקרת מחלות (CDC) בארה"ב דיווח על יותר מ-1,500 אשפוזים של פעוטות במהלך שנתיים בשל תרופות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully