וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעיר שדרס את הילדה אינו רוצח"

שרון נובק

30.9.2007 / 17:25

ראש מועצת שיבלי, שאחד מתושביו יואשם ברצח טל זינו בתאונת דרכים, קורא לבחון את גרסתו, ומפנה אצבע מאשימה אל המשטרה

לראשונה בתולדות ישראל ייחקר נהג שהיה מעורב בתאונה בחשד לרצח. בפרקליטות מחוז הצפון מעריכים, כי נגד הנהג אסעד שיבלי, בן 20 מהכפר שיבלי, יוגש כתב אישום בגין רצח הילדה טל זינו בת התשע ביום הכיפורים ב[[כפר תבור]]. הפרשה מעוררת סערה במדינה לא רק בגלל הטרגיות שלה או התקדים המשפטי, אלא גם מפני שהיא מעלה את שאלת ה[[דו-קיום]] בין אזרחיה היהודים של המדינה לבין אלו הערבים.

"זה לא מעשה איבה ולא פיגוע לאומי, אלא התלהמות של טרמפיסטים שמבקשים לעשות הון פוליטי על דם הילדה", אמר היום ראש המועצה המקומית שיבלי, עבד שיבלי, לוואלה! חדשות "אנחנו מגנים בתוקף את התאונה, וגינינו אותה מהרגע הראשון". עם זאת, אמר שיבלי, כי ההחלטה להאשים את הנהג ברצח היא "הקצנה מיותרת". "אני לא חושב שהצעירים היו בסדר, אבל לא היתה להם כל כוונה להרוג. הם לא רוצחים", אמר שיבלי.

שני הצעירים טוענים שיידו עליהם אבנים, והם נבהלו. לדבריהם, הם פגעו בטעות בילדה טל זינו בת ה-9, כשרכבה על אופניה. ראש המועצה סיפר, כי גם לעברו נזרקו אבנים ברחוב הראשי של עפולה, כשחזר בערב יום הכיפורים לביתו. "זו תופעה קיימת שלא ברור לי מקורה. הצום הרי לא מחייב ליידות אבנים".

"התאונה - בגלל הזנחת המשטרה"

שיבלי חזר והדגיש את קשרי השכנות הטובים של תושבי כפרו עם יישובי הסביבה ואת נאמנותם למדינה ולמוסדותיה. גם לשבעה על טל זינו הגיעו מכובדי הכפר, והתקבלו בברכה ובכבוד.

ראש המועצה מפנה אצבע מאשימה דווקא אל המשטרה. "יש בכפר עבריינים, ויש צעירים שמתפרעים, והמשטרה לא מטפלת בהם ולא אוכפת את החוק בתוך היישוב", אמר. לדבריו, הוא ומכובדים נוספים בכפר פנו פעמים רבות למשטרה בבקשה שתתערב בנעשה בכפר. "לפני שלוש שנים נדרסה למוות ילדה מול הבית שלי בכפר. לא נפתח אפילו תיק חקירה לנהג הפוגע", מספר שיבלי.

"אני לא מסיר את האחריות מההורים ומערכת החינוך. אבל מתוך 5,000 תושבי שיבלי, יש עשרה עשבים שוטים שהמשטרה צריכה לטפל בהם", אמר שיבלי, וסיכם "זוהי פשיטת רגל של המשטרה, שכבר שנים לא אוכפת את החוק בתוך היישובים הערביים. התאונה ביום כיפור היא תוצאה של ההזנחה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully