וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הפגנה נגד השלטון הבורמזי בת"א

שרון נובק

30.9.2007 / 16:13

פעילים חברתים ופליטים בורמזים יפגינו מול שגרירות בורמה במחאה על דיכוי ההפגנות האלים במדינה ועל הסיוע הישראלי לשלטון

מול שגרירות [[בורמה]] בתל אביב יתקבצו מחר (שני) בשעה 09:00 פליטים מבורמה, מאמינים בודהיסטים ופעילי ארגונים חברתיים להפגנת מחאה נגד שלטון החונטה הצבאית במדינה ונגד שיתוף הפעולה של ישראל עם ראשיה.

המפגינים מתכננים לערוך צעדה שקטה, בדומה לצעדת הנזירים בבורמה, מול בניין השגרירות ברחוב קויפמן 2 בטיילת בתל אביב. המפגינים, בראשות ארגון אמנסטי, קואליציית נשים לשלום ועמותת ידידי טיבט, ידרשו את הפסקת הדיכוי האלים של ההפגנות בבורמה, ניתוק הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל לחונטה הצבאית והפסקת העברת נשק וסיוע טכנולוגי מישראל לחונטה.

ישראל חידשה את קשריה הדיפלומטים עם בורמה עם ההפיכה הצבאית ב-1988, על אף האמברגו שהטילו על בורמה מדינות מערביות רבות. על פי דיווחים זרים, ב-1991 ביקרה משלחת ביטחונית ישראלית בבורמה, ומכרה לצבא הבורמזי מאות רובי "עוזי". ב-1997 זכתה חברת "אלביט" הישראלית במכרז להשבחת מטוסי קרב של הצבא הבורמזי.

מקורות זרים טוענים, כי ישראל ובורמה מקיימות ביניהן קשרים צבאיים ענפים ישירים או בסיוע מדינה שלישית, כמו הודו או סינגפור. על פי הטענות, מוכרת ישראל לבורמה כלי נשק, משביחה כלי נשק ומאמנת אנשי צבא. אמצעי הלחימה מאפשרים לצבא החונטה לשלוט במדינה ביד רמה, לדכא את אזרחיה ולהפר זכויות אדם באופן שיטתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully