וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם הסכים לצאת לגלות תמורת מיליארד ד'

שי אילן

30.9.2007 / 15:42

ראש ממשלת ספרד דאז סיפר לבוש על האפשרות ששליט עירק יגלה. בוש, שהיה נחוש לצאת למלחמה, התייחס אליה בביטול

סדאם חוסיין היה מוכן לעזוב את עירק לגלות, אם היו מאפשרים לו לקחת איתו סכום פעוט של מיליארד דולר. כך מגלה היום העיתון הבריטי "אינדיפנדנט", על סמך תעתיק של שיחה בין [[ג'ורג' בוש]] לבין ראש ממשלת [[ספרד]] לשעבר [[חוזה מריה אסנר]], ערב המלחמה.

בוש אמר לאסנר שהמצרים ניהלו עם סדאם שיחות על האפשרות, ומלבד מיליארד דולר, הוא רצה גם לקחת אתו כל מידע על נשק להשמדה המונית שירצה.

בוש שלל את האפשרות, משום שחוסיין הוא "גנב, טרוריסט ופושע מלחמה", וארצות הברית לא תערוב לשלומו של אדם כזה. "יש גם אפשרות גם שיתנקשו בחייו", אמר בוש לאסנר.

השיחה בין בוש לאסנר הוקלטה על ידי שגריר ספרד באו"ם באותה תקופה, חווייר רופרז, ופורסמה השבוע בעיתון הספרדי "אל פאיס". בשיחה נשמע בוש קצר רוח כלפי בן בריתו הספרדי, שהציע לו מהלך שאינו מלחמתי. עוד אנקדוטה מן השיחה: בוש מודה של[[ארצות הברית]] עדיף לא לצאת למלחמה, משום שזה "יחסוך לנו 50 מיליארד דולר". בפועל המלחמה עלתה עד כה כ-190 מיליארד דולר.

"שיראק רואה בעצמו מר ערב"

בתקופה בה נערכה השיחה, היו בוש ובן בריתו, [[טוני בלייר]] הבריטי מתוסכלים מכך שנכשלו בהצבעה השנייה במועצת הביטחון של האו"ם. באופן רשמי הם היו פתוחים לשינויים באמצעות משא ומתן, אך למעשה, השיחה מוכיחה שבוש היה נחוש לצאת למלחמה בכל מחיר.

בוש תקף בשיחה את הנשיא הצרפתי שיראק, שלדבריו "רואה את עצמו כמר ערב", על כך שהוא מנסה לטרפד את המלחמה. האירופאים, לדברי בוש הסתומים-משהו, חושבים שסדאם "בסדר", אולי משום ש"הוא כהה עור, רחוק ומוסלמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully