וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה בוחרת פרלמנט

30.9.2007 / 13:34

מפלגתו של רה"מ ינוקוביץ' צפויה לנצח את זו של הנשיא יושנקו. ינוקוביץ' מאיים במחאה, אם תוצאות הבחירות יזויפו על ידי השלטון

באוקראינה בוחרים היום (ראשון) פרלמנט חדש, אחרי חודשים של מתיחות פוליטית. הנשיא [[ויקטור יושנקו]] כינה את הבחירות הזדמנות להחליט "בין יציבות מזויפת לשינוי". מאז "המהפכה הכתומה" ב-2004, בה עלה יושנקו לשלטון, הוא נתון במאבק משתק עם ראש הממשלה ויריבו בבחירות האחרונות, [[ויקטור ינוקוביץ']].

יושנקו אמר שהוא משוכנע שאוקראינה תעדיף שינוי על פני יציבות. כדי לנסות ולהביס את ינוקוביץ, חבר יושנקו מחדש ל[[יוליה טימושנקו]], שבמהלך הקדנציה האחרונה הסתכסכה איתו ועזבה את הממשלה. טימושנקו עמדה במרכז המהפכה הכתומה, ושלהבה את הקהל בכיכר העצמאות ב[[קייב]] בנאומיה.

אולם על פי סקרי דעת הקהל, לינוקוביץ' ובני בריתו הקומוניסטים יש יתרון מסוים על פני הגוש של יושנקו-טימושנקו. על הבחירות מפקחים 3,000 משקיפים בינלאומיים, וינוקוביץ' הזהיר מפני זיופי בחירות. במקרה של זיופים, תהיה מחאה, הוא אמר.

ינוקוביץ' מונה לראש ממשלה בשנה שעברה, אחרי שמפלגתו זכתה ברוב בבחירות לפרלמנט. מאז הוא ניהל מדיניות כלכלית סותרת לזו של הנשיא, מה שגרם לבלבול במשק האוקראיני. ינוקוביץ' אמר שהוא לא פוסל קואליציה רחבה. במקרה כזה, הוא ישוב לכיסא ראש הממשלה, וידחק שוב את רגליה של טימושנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully