וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת מדלן הראשונה

שי אילן

30.9.2007 / 12:42

הנסיך צ'רלס קיבל מידע לפיו חדרנית פורטוגלית שפוטרה חטפה את הילדה. העיתונות הבריטית מאשימה את משטרת פורטוגל בזלזול

כיוון חקירה חדש בפרשת העלמה של הילדה [[מדלן מק'קאן]] נפתח היום בזכות [[הנסיך צ'ארלס]]. העיתון "ניוז אוף דה וורלד" מפרסם היום שבית המלוכה קיבל מידע לפיו הילדה נחטפה על ידי עובדת ממורמרת, שפוטרה על ידי אתר הנופש. הוריה של מדלן, קייט וג'רי מק'קאן, בילו את חופשתם באתר הנופש הפורטוגלי בתחילת מאי השנה, ומשם נעלמה הילדה בת הארבע.

המידע התקבל באמצעות הודעת דואר אלקטרוני אנונימי. ההודעה כללה את שמה של העובדת ופרטים נוספים. מקור משטרתי בבריטניה מוסר שההודעה מפורטת מאוד, והפרטים העובדתיים נכונים. "יש מאות תיאוריות על מה שקרה למדלן", אומר המקור, "אבל הפעם זה שונה".

המשטרה מנסה למצוא את המקור ששלח את הפרטים. לפי המידע, האישה הפורטוגלית פוטרה סביב סכסוך עם מעסיקיה, ורצתה בנקמה. משטרת [[פורטוגל]] חוקרת את העניין וגילתה שאכן אישה בשם זה פוטרה. כעת, המשטרה מחפשת את האישה לצורך חקירה.

הממונה על החקירה שותה בירה

ההתבטאויות בעיתונות הבריטית בשבועות האחרונים קיבלו תפנית מעניינת. בעיתונות ניטשת, למעשה, מלחמה זוטא נגד פורטוגל, במיוחד מאז שהכריזה המשטרה שהזוג קייט וג'רי מק'קאן חשודים. "באופן מדהים", אומר "ניוז אוף דה וורלד", "למרות המידע החדש, מספר השוטרים המחפשים את מדלן ירד".

העיתון מציע ניתוח משלו לרקע לחטיפה: אתר הנופש הוא בבעלות אנגלית. מרבית הברמנים, המצילים, הפקידים ומאמני הטניס הם בריטים צעירים. החדרניות, לעומת זאת, הן פורטוגליות. לחדרניות יש מפתחות לחדרים, ואין מעקב ביטחוני אחריהן. העיתונות הבריטית זועמת על כך שהמשטרה בפורטוגל ממשיכה להתמקד בחשדות שקייט מק'קאן הרגה את ביתה בטעות.

ה"דיילי טלגרף" מדווח על אומץ ליבה של האם, שמוכנה להסתכן במאסר של שנה ולעבור על החוק הפורטוגלי, כדי לגלות פרטים מהחקירה. העיתון מעלה את השאלה האם פורטוגל תרהיב עוז לתבוע אישה שכל כוונתה היא למצוא את ביתה.

הגדיל לעשות ה"סנדיי מירור" שתיאר את המאמץ המשטרתי הפורטוגלי: "שואף מסיגריה ולוגם בירה אחרי בירה, האיש שמוביל את החיפוש הגדול ביותר בעולם אחרי נעדרת, נהנה מעוד ארוחת צהרים ארוכה ורווית אלכוהול". לדברי ה"מירור", קצין המשטרה גונסלו אמרל קיבל 252 דיווחים מאנשים שטענו שראו את מדלן, אבל רובם לא נבדקו בכלל. העיתון מתרעם על כך שכשהתקבלה התמונה ממרוקו של הילדה הדומה למדלן, המשטרה הפורטוגלית "השאירה את עבודת הבדיקה לעיתונות הבריטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully