וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: כיסוי למיטה עם צלב קרס

30.9.2007 / 11:15

הקהילה היהודית זועמת בעקבות ליין חדש של מצעים, המעוטרים בצלבי קרס וארוזים תחת השם "נאצי". היצרן: אין קשר להיטלר

הקהילה היהודית הקטנה בהודו נערכת למאבק ביצרן ריהוט ביתי, שהשיק לאחרונה ליין חדש של מצעים, הנושא את השם "נאצי". בעלון לקידום המכירות, השתמשו המעצבים בצלבי קרס, אולם הספקים אומרים שהמילה "NAZI" פשוט מהווה ראשי תיבות של "New Arrival Zone India". בקהילה היהודית בהודו דוחים את ההסבר, ומתעקשים כי השם מציין את המפלגה הנציונל סוציאליסטית של אדולף היטלר.

"אנחנו נבקש מהיצרן להפסיק עם השטויות", אמר יונתן סולומון, יושב ראש הפדרציה היהודית ההודית. "אנחנו לא נסכים שהנאציזם יחדור לשום אזור, לא בהודו ולא בעולם כולו".

בינתיים, נמכר כיסוי המיטה המכונה "נאצי" בחנויות בבומביי. בעלון הפרסום רואים שני צלבי קרס אדומים על רקע שחור, ותמונה ובה שתי כריות וכיסוי מיטה אדום. "לשם אין כל קשר עם היטלר" אמר המוכר, קפיל קומר טודי, והכחיש שהוא בחר את השם כדי לזכות בפרסום חינם. "זה רק קיצור".

חוסר מודעות חמור

בקהילה היהודית בהודו, המונה כיום רק כ-5000 נפש לאחר שרוב חבריה היגרו לישראל או למערב, זועמים על הגימיק. סולומון מודיע כי אם היצרן לא ישנה את השם, הם יפנו למאבק משפטי. "המשמעות היא שיש חוסר מודעות חמור למה שמיליונים של יהודים עברו בגלל איש אחד. אנחנו נעשה את כל הניסיונות לעצור את טיהור שמו של היטלר בכל צורה ובכל מקום", הוא מבהיר.

המודעות לשואה בהודו מוגבלת באופן יחסי, והיטלר נחשב בידי רבים כדמות היסטורית רגילה לצד אחרות. למרות שרעיונות נאצים נדחים בדרך כלל בהודו, רשימה הינדואיסטית ימנית מתנגדת להגדיר את היטלר כלאומן קנאי. ב-2005 המדינה ההודית ג'וג'ארט, שנשלטת בידי הינדואיסטים לאומנים, אישרה ספר לימוד, שמשבח את היטלר כמדינאי חזק.

בשנה שעברה, מסעדה קטנה בבומביי הוכרחה לשנות את השם שלה מ"הצלב של היטלר" ל"מסעדת הצלב", לאחר מחאות חריפות. במזללה השתמשו בצבעים הנאצים של אדום, לבן ושחור, כמו גם בצלבי קרס אדומים ובדיוקן ענק של הפיהרר כחומר פרסום וקידום מכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully