וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיחות אולמרט-אבו מאזן תפסו תאוצה"

30.9.2007 / 8:41

שרת החוץ של ארה"ב הביעה אופטימיות לקראת ועידת השלום, שתתקיים ב-15 בנובמבר. מיקום הפסגה: בסיס הצי האמריקאי באנפוליס שבמדינת מרילנד

"השיחות הדו צדדיות בין אהוד אולמרט לבין אבו מאזן תפסו תאוצה. בפברואר, כשהיו לנו שיחות בשלושה צדדים, הם בקושי הסכימו לשוחח זה עם זה, לא כל שכן לשוחח על נושאים מהותיים" - כך אמרה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס בראיון לרשת הטלוויזיה CBS.

רייס דיברה על חשיבותה של תמיכת העולם הערבי ביו"ר הרשות אבו מאזן, וציינה, כי שליחותו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר למזרח התיכון מסייעת בבניית הריבונות הפלסטינית. היא ציינה, כי "אנחנו צריכים לעבוד יותר על החיים היומיומיים של הפלסטינים, שהם עדיין מאוד קשים בשל סוגיות ביטחוניות".

שרת החוץ התייחסה למצב ברצועת עזה, ואמרה כי הרצועה אינה חלק נפרד מהרשות הפלסטינית, וכי "אין שתי פלסטין. יש את עזה ואת הגדה המערבית והולכת לקום מדינה פלסטינית. אבו מאזן וסלאם פיאד הן הרשויות המוסמכות. זה אינו המצב היחיד בו קיים שלטון לגיטימי שלא שולט בצורה מלאה בטריטוריה שלו, נכון? מצב כזה מתרחש כל הזמן בפוליטיקה בינלאומית".

לדברי רייס, "לבסוף, חמאס ייאלץ להחליט: האם הוא מוכן להיות מחוץ לקונצנזוס של העולם הערבי, או לא. אני חושבת שהיום המשימה היא ליצור מומנטום חיובי לחזון חלופי למעשי חמאס בעזה".

עוד דווח, כי הוועידה תתקיים ככל הנראה בעיר אנפוליס שבמרילנד. אנפוליס ממוקמת כ-55 קילומטרים מוושינגטון, והיא נבחרה בשל קרבתה הרבה לבירה האמריקאית. הוועידה תתקיים בבסיס הצי בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully