וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזון: מדינה פלסטינית בקווי 67"

30.9.2007 / 0:04

בראיון לוושינגטון פוסט, אמר אבו מאזן שהוא מקווה להשיג הסכם עקרונות עד ועידת השלום. על אולמרט: הוא נחוש לעשות שלום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אמש (שבת) כי חזונו הוא מדינה פלסטינית בגבולות 67', ומעבר בטוח מהגדה לרצועה. את הדברים אמר בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט". הוא הוסיף, כי "בלעדי עזה אין לנו מדינה. אנחנו דורשים מעבר בטוח בין הגדה המערבית לבין רצועת עזה מכיוון שעזה היא חלק מפלסטין... כל העולם הערבי תומך בחזון זה".

"אנו נהיה גמישים, אך לפני 1948, היו בידינו 95 אחוזים מפלסטין. ב-1937, תכנית החלוקה העניקה לנו רק חלק מפלסטין, והישראלים היו מרוצים מזה. בן גוריון גם היה מרוצה מזה. זה לא עבד. לאחר מכן באה תכנית החלוקה של 1947, ודחינו אותה, אז הפסדנו", דברי אבו מאזן. "בקמפ דיוויד הוצעו לנו רק 92 אחוזים מהשטח. זה לא מקובל עלינו". לגבי ירושלים, אומר אבו מאזן כי מזרח העיר תמיד הייתה "שטח כבוש שצריך לחזור לידי הפלסטינים".

יו"ר הרשות התייחס גם למצב בעזה. כשנשאל על הפיצול הרשות הפלסטינית לעזה ולגדה, אמר כי "עזה אינה מדינה. אף אחד לא מכיר בעזה כמדינה. יש לנו רשות אחת, קבינט אחד וממשלה אחת. ממשלת חמאס אינה חוקית... אינני רוצה לחזור לממשלת אחדות עם חמאס, זו הייתה חוויה מאוד שלילית". אבו מאזן אמר עוד, כי בפגישתו האחרונה עם הליגה הערבית, הוצאה הצהרה כי העולם הערבי מכיר בממשלתו של אבו מאזן ולא בממשלת חמאס, וכי מעשי חמאס אינם חוקיים. כשנשאל האם לדעתו חמאס ינסה לחתור תחת כל הסכם שיושג עם ממשלת ישראל, ענה אבו מאזן כי הוא מעריך שכן.

בנושא [[זכות השיבה]], אומר אבו מאזן כי "זו הזכות שלי ואני אחליט כיצד להשתמש בה, לפי ההסכם שאשיג עם הפליטים. אנחנו צריכים להשיג פתרון קבוע. הישראלים רוצים ביטחון ואנחנו זקוקים לעצמאות. יש פער בין שני הצדדים שקשה לגשר עליו. אנחנו רוצים לגשר על הפער הזה באמצעות משא ומתן".

לגבי ירי הקסאמים המתמשך לעבר שדרות, הביע אבו מאזן ביטחון כי יש ביכולתו למנוע את הירי. "בלילה האחרון כוחות הביטחון שלנו תפסנו שתי רקטות ומסרו אותן לישראל. אנחנו מאוד מודאגים מהירי, ואני חושב שביכולתנו לשים לזה סוף. כוחות הביטחון שלנו מוכנים לעצור כל סוג של אלימות כזו".

"לשמור על היחסים עם אירן"

על הפגישות שקוימו לאחרונה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוא אומר כי "השיחות היו רק בגדר בדיקה, לא משא ומתן. נגענו בכל הנושאים הרגישים כגון גבולות, פליטים, התנחלויות, ירושלים וביטחון. אך אלה היו רק דיבורים. כבר הקמנו את הצוותים שיגבשו את ההסכם בנושאים הרגישים."

כשנשאל מהי הרגשתו כלפי אולמרט, עונה אבו מאזן כי "אני מאמין שהוא מסור ורציני ורוצה באמת לעשות שלום. אני מכיר את הבעיות הפנימיות שלו, אך הוא נחוש לעשות משהו". בשאלה האם לא קשה להשיג מסמך תוך זמן כה קצר, הוא אומר כי "זה קשה, אך לא בלתי אפשרי. אני מקווה שנשיג מסמך עקרונות לפני ועידת השלום בנובמבר".

לשאלה מהי מידת ההשפעה האירנית על הנעשה ברצועת עזה, הוא עונה: "אני לא אוהב לענות על השאלה הזו, מכיוון שאנחנו רוצים לשמור על היחסים שלנו עם כולם, גם עם האירנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully