וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מתנגדי מושארף פוזרו באלימות

29.9.2007 / 12:45

ועדת הבחירות איפשרה לנשיא המכהן להתמודד לכהונה נוספת. בתגובה, נציגי האופוזיציה הודיעו כי בכוונתם להחרים את הבחירות

המשטרה הפקיסטנית פיזרה באלות ובגז מדמיע עורכי דין ואקטיביסטים המתנגדים לנשיא פרווז מושארף. ההפגנות פרצו לאחר שוועדת הבחירות המרכזית קיבלה את מועמדותו לבחירות שיתקיימו ב-6 באוקטובר. זאת לאחר שאתמול, פטר בית המשפט העליון במדינה את מושארף מההגבלות שהוטלו עליו בעבר, ובכך למעשה איפשר לו להתמודד בבחירות כשהוא לבוש מדים.

העימותים פרצו מחוץ לוועדת הבחירות באיסלמבאד, זמן קצר לאחר שראש הממשלה שאוקט עזיז הגיע למקום. עזיז תמך באופן רשמי במועמדות מושארף לנשיאות. הוא נכח בישיבה ועדת הבחירות המרכזית למקרה שיצטרך להגן על מועמדותו של מושארף.

"זו היתה מחאה שקטה, אבל המשטרה היכתה עורכות דין משום שהן נשים. השוטרים צחקו ונהנו בזמן שהתנהגו באלימות כלפי המפגינים", סיפר פעיל זכויות האדם אסמה ג'הנאנגיר, כשהוא חבול וחולצתו מוכתמת בדם.

"יוסיף לכהן בכל מקרה"

מוקדם יותר הודיעו עורכי הדין של מושארף כי הוא מתכוון להוסיף לכהן כמפקד הצבא גם אם העם לא יבחר בו לכהונה נוספת כנשיא. בנוסף אמרו, כי במידה וייבחר לנשיאות הוא ישקול בחיוב לפשוט את מדיו.

נציגי האופוזיציה ומנהיגי המחאה הודיעו בתגובה כי בכוונתם להחרים את הבחירות לנשיאות נוכח הצהרת הכוונות של מושארף. הם הוסיפו במקרה בו אכן יתמודד, הם יתפטרו מן הפרלמנט העליון ומן המועצות האזוריות בכל המחוזות במדינה.

פקיסטן מתמודדת מזה חודשים עם חוסר ודאות בשל התנגדות בינלאומית של מספר מדינות לשלטונו של מושארף. זאת, למרות ששיתוף הפעולה האמריקאי-פקיסטני קריטי לארה"ב במסגרת מאמציה להנחיל יציבות באזור, ולהוסיף להאבק בארגון אל-קעאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully