וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן להגיע להסכם שלום תוך חצי שנה"

28.9.2007 / 17:19

יושב ראש הרשות הפלסטינית אמר כי בוועידת השלום הבינ"ל יש להגדיר את העקרונות לפתרון קבע של הסכסוך. בחמאס מזהירים מפני מבצע צבאי ברצועת עזה

יושב ראש הרשות הפלסטינית [[אבו מאזן]] אמר כי ישראל והפלסטינים יכולים לחתום על הסכם שלום כולל בתוך שמונה חודשים. אבו מאזן הוסיף כי בוועידת השלום שתיערך בוושינגטון בעוד כחודשיים יש "להגדיר את העקרונות לפתרון קבע של הסכסוך".

לדבריו, שיחות ההמשך לוועידה יכולות להביא להסכם שלום תוך חצי שנה עד שמונה חודשים. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית הוא הכחיש דיווחים על חוסר נכונותו לקחת חלק בוועידת השלום ואמר כי היא תיפתח ב-15 בנובמבר.

אבו מאזן, השוהה כעת בניו יורק לרגל כינוסה של עצרת האו"ם, צפוי לפגוש הערב את שרת החוץ [[ציפי לבני]]. השניים ידונו על דרכים לקידום התהליך המדיני.

הג'יהאד האסילמי מיהר להגיב לדבריו של אבו מאזן ובהודעה שפרסם נאמר כי "הסדר מדיני או ביטחוני לא יסיים את המערכה עם ישראל". בארגון הזהירו מפני "עד הסכם משפיל כמו הסכם אוסלו".

"מבצע רחב בעזה - אחרי הפסגה"

בתוך כך, הזרוע הצבאית של [[חמאס]] איימה כי היא מוכנה להדוף כל מתקפה ישראלית עתידית על רצועת עזה. ניזאר איאן, המפקד החדש של פלוגות חמאס, אמר כי כי בשורות הארגון 50,000 המוכנים להלחם בצה"ל. בראיון לעיתון הכווייתי "אל ג'רידה" אמר איאן, כי 400 לוחמים מתאבדים נעים בשטח ואף ישנים עם חגורות נפץ עליהם, ומטרתם להשמיד את הטנקים של צה"ל.

בנוסף ללוחמים, איאן טוען כי לחמאס גם 200 לוחמות מתאבדות. "השתתפות נשים במבצעים צבאיים אינה דבר חדש בחמאס", אמר איאן, והוסיף כי הן מוכנות לבלום בגופן את טנקי המרכבה הישראלים. מרגע שקיבל איאן את הפיקוד על הפלוגות החמושות של חמאס הוא הפך ליעד ראשון במעלה מבחינת צה"ל, ונעשו כמה נסיונות לחסלו.

גורמים צבאיים בכירים מעריכים כי ישראל לא תצא למבצע רחב בעזה עד לאחר ועידת הפסגה האזורית, שיזם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. לדברי הגורמים, ישראל לא תרצה "לשחק לידי חמאס" ולכן מעדיפה להמנע מהסלמה באזור, שמטרתה להכשיל את ועידת השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully