וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחמאס 50 אלף לוחמים בעזה"

28.9.2007 / 11:34

ניזאר איאן, מפקד פלוגות חמאס להדיפת צה"ל, טוען כי 400 מתאבדים בחגורות נפץ ו-200 לוחמות מתאבדות מוכנים לעצור את הטנקים

בעוד גורמים צבאיים בכירים בישראל מדברים על מבצע צבאי רחה היקף בעזה, ב[[חמאס]] טוענים שהם מוכנים להדוף כל מתקפה ישראלית. ניזאר איאן, המפקד החדש של פלוגות חמאס שמטרתן להדוף תקיפה ישראלית בעזה, טוען כי לחמאס 50,000 המוכנים להלחם בצה"ל ברצועת עזה. בראיון לעיתון הכווייתי "אל ג'רידה" אמר איאן, כי 400 לוחמים מתאבדים נעים בשטח ואף ישנים עם חגורות נפץ עליהם, ומטרתם להשמיד את הטנקים של צה"ל.

בנוסף ללוחמים, איאן טוען כי לחמאס גם 200 לוחמות מתאבדות. "השתתפות נשים במבצעים צבאיים אינה דבר חדש בחמאס", אמר איאן, והוסיף כי הן מוכנות לבלום בגופן את טנקי המרכבה הישראלים. מרגע שקיבל איאן את הפיקוד על הפלוגות החמושות של חמאס הוא הפך ליעד ראשון במעלה מבחינת צה"ל, ונעשו כמה נסיונות לחסלו.

"מבצע רחב בעזה - אחרי הפסגה"

בתוך כך, סגן שר הביטחון [[מתן וילנאי]] אמר היום כי אם לא יפסק ירי הקסאם לעבר שדרות, מבצע קרקעי רחב היקף בעזה הוא מחויב המציאות. בראיון לגלי צה"ל אמר וילנאי, כי "מבצע כזה יהיה רחב מבחינת גאוגרפיה וגם מבחינת זמן, ומעבר לזה לא צריך לדבר".

ואולם, גורמים צבאיים בכירים מעריכים כי ישראל לא תצא למבצע רחב בעזה עד לאחר ועידת הפסגה האזורית, שיזם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. לדברי הגורמים, ישראל לא תרצה "לשחק לידי חמאס" ולכן מעדיפה להמנע מהסלמה באזור, שמטרתה להכשיל את ועידת השלום. גם וילנאי עצמו מסכים כי "יש הרבה דברים שצריך להביא בחשבון כשיוצאים למבצע כזה, והפסגה היא ללא ספק אחד מהם".

לדברי הגורמים וסגן שר הביטחון כאחד, הסיכולים והפעילות הממוקדת בעזה תמשיך. וילנאי הדגיש בראיון, כי זוהי "לחימה מתמשכת יומיומית" ש"לא תמיד מגיעה לדיווחים". אתמול נהרגו 12 פלסטינים בתקיפות צה"ל, וסגן שר הביטחון אמר בתגובה כי "אנחנו נלחמים בחמאס, שלא תהיה טעות. וכשנלחמים יש נפגעים. לשמחתנו עד כה הנפגעים הם בעיקר בצד השני".

אבו מאזן: זה טבח בפלסטינים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בחריפות את פעילות צה"ל ברצועת עזה אתמול. אבו מאזן, השוהה בניו יורק לרגל כינוס עצרת האו"ם, קיים שיחות עם מספר מנהיגים וביקש שיתערבו להפסקת "הטבח ופשעי המלחמה של צבא הכיבוש בעם הפלסטיני".

מקורבו של אבו מאזן, [[יאסר עבד ראבו]], השוהה עמו בניו יורק, קרא למועצת הביטחון להתכנס לדיון דחוף כדי להפסיק את "התוקפנות הישראלית". היום יוועד אבו מאזן בניו יורק עם שרת החוץ ציפי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully