וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 פליטים אפריקאים בת"א על סף רעב

ינאי ישראלי

27.9.2007 / 6:56

הפליטים שוהים בשלושה מחסות מאולתרים ברחבי העיר, ולא מטופלים על ידי אף גוף רשמי. נכון ליום חמישי - נגמר להם האוכל

כ-250 פליטים, בעיקר מסודן ואריתריאה, בהם כ-50 ילדים, שוהים כבר כמעט חודשיים בשלושה מחסות מאולתרים וצפופים בתל אביב. בהעדר סיוע הולם מטעם הרשויות, לקחה על עצמה קבוצה קטנה של מתנדבים ישראלים את הדאגה לרווחת הפליטים, אולם נכון ליום חמישי, מורגש מחסור במזון ובמצרכים בסיסיים, ונראה שקיימת סכנה ממשית לרעב.

אחד המתנדבים, שי כרמלי-פולק, אמר בשיחה לוואלה! חדשות, כי "הפליטים נמצאים בתנאים של תת אדם". לדבריו, "כרגע אין לאנשים האלה מספיק אוכל. אנחנו קבוצה קטנה של מתנדבים שעובדת ותורמת מזמנה ומכספה, אבל אנחנו פשוט לא מספיקים ולא מצליחים לטפל בכמות כזו של אנשים. הם אומרים לנו שהאוכל לא מספיק, ואין לנו מה לעשות עם זה".

כרמלי-פולק מבהיר שבניגוד לרושם שמתעורר לעיתים, לא מדובר במהגרי עבודה, אלא בפליטים, שגם הוכרו ככאלה על ידי האו"ם. "אתה שומע את הסיפורים של האנשים האלה ומצטמרר" הוא אומר. "מדובר באנשים שמגיעים ממלחמה ומרדיפה. הם מראים לך את הצלקות, את החורים של הכדורים ומספרים לך על בני המשפחה שלהם שנרצחו. אולי מה שצריך היה זה שישבו ברחוב מול העיריה", הוסיף במרירות.

לדבריו, חלק ניכר מהפליטים מסוגל ומעוניין לעבוד, אולם פליטים רבים שאינם מסודן, אלא מ[[ארתריאה]] או [[חוף השנהב]] לא מקבלים אפילו אשרת עבודה זמנית, ולכן נאלצים לעבוד באופן לא חוקי. חלקם מפחדים שאם ייצאו מהמקלט, הם ייתפסו על ידי משטרת ההגירה. "לא מדובר בקבצנים. זו אוכלוסיה חרוצה שלא נעים לה לקבל נדבות, אבל פשוט לא נותנים להם לעבוד. אנחנו זקוקים לכל עזרה שנוכל לקבל. כרגע, יש מצוקה באוכל, וחלק מהפליטים על סף רעב. אני מאמין שיש מספיק אנשים טובים שיוכלו לסייע. אנחנו צריכים קופסאות שימורים, חלב ובגדים."

על מנת לסייע לפליטים, צרו קשר עם כתובת זו:laplitim@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully