וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות ליוו את הרב שפירא למנוחות

28.9.2007 / 15:10

ההלווייה יצאה מישיבת מרכז הרב, תחת אבטחה כבדה בשל תפילת יום שישי של רמדאן בהר הבית. הרב הראשי לשעבר מת בגיל 96

הסתיימה הלווייתו של הרב אברהם שפירא בהר הזיתים בירושלים. בהלוויה שיצאה מישיבת מרכז הרב בירושלים, השתתפו עשרות אלפי בני אדם . הרב שפירא, מראשי הציונות הדתית, הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 96. שפירא, שכיהן כרב הראשי של ישראל וכראש ישיבת "מרכז הרב", נפטר אתמול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים שם אושפז מאז יום שלישי.

מסע ההלוויה נערך תחת אבטחה מתוגברת של המשטרה, שהזרימה היום כ-4,000 שוטרים לבירה. בגלי צה"ל דווח כי קצב התהלוכה מווסת על מנת שלא ליצור מפגש בין האבלים לבין אלפי המוסלמים שהגיעו לתפילת יום השישי השלישי של הרמדאן בהר הבית.

הרב שפירא נולד בירושלים, למד בישיבת עץ חיים, ואחר כך בישיבת חברון. לאחר שנישא החל ללמד בישיבת מרכז הרב בירושלים. ב-1956, בהיותו בן 45, מונה הרב שפירא לחבר בבית הדין הרבני הגדול בירושלים, ובשנת 1971, מונה לשבת בראש בית הדין הרבני הגדול. ב-1980 נבחר לכהן במועצת הרבנות הראשית, ושלוש שנים לאחר מכן נבחר יחד עם הרב אליהו, לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בזמן הסכמי אוסלו נמנה הרב שפירא עם מקימי "איחוד הרבנים למען ארץ ישראל", שקבע שמסירת שטחים בשליטת ישראל, אפילו תמורת הסכם שלום, מנוגדת להלכה. הוא קרא כבר אז לחיילים לסרב פקודה, הנחיה שעליה חזר לאורך השנים, גם בתקופת פינוי גוש קטיף וצפון השומרון.

בתפקיד זה ירשו שפירא ואליהו את הרבנים שלמה גורן והרב עובדיה יוסף. הרב שפירא כיהן בתפקיד כעשר שנים, עד שנת 1993. בראשות ישיבת מרכז הרב כהן שפירא 25 שנה, מאז 1982.

"אוי לספינה שאבד קברניטה"

כתב "הארץ" נדב שרגאי מוסיף:

"אוי לו לעולם שאבד מנהיגו. אוי לספינה שאבד קברניטה. הספינה טובעת בים ואין מי שינהיג אותה", ספד לשפירא עמיתו לכס הרבנות הראשית בעבר, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו. הרב הראשי לשעבר ורבה של תל אביב יפו הרב ישראל מאיר לאו תיאר את הרב שפירא כ"איש שיודע לפסוק, לחתוך, להחליט להדריך ולכוון. כבה מאור גדול, כל כך הרבה יתומים", אמר הרב לאו.

הרב הראשי שלמה עמר סיפר כי לאחרונה כאשר עלתה סוגיית הנישואין האזרחיים הוא דיווח לרב שפירא כי כמה מתלמידיו נותנים יד לעניין. "ביקשתי ממנו שידבר איתם והוא מיד נזעק, 'אני אדבר איתם? אני אצעק עליהם", סיפר הרב עמר. "נודע לי שהוא צעק עד ששמעו בבית ממול. אך אלה לא היו צעקות של כעס אלא צעקות של כאב", סיפר.

בכל רחבי העולם הדתי נשמעו אתמול דברי הספד על הרב שפירא. רבה של קריית שמונה הרב צפניה דרורי אחד מתלמידיו, אמר כי דמותו ופסיקותיו היוו גשר בין העולם הדתי ציוני לבין העולם החרדי. איגוד ישיבות ההסדר פרסם הודעה; "הרב שפירא היה מנהיג ומורה דרך ואלפי ראשי ישיבות רבנים ותלמידים. פסיקותיו בנושאי דת ומדינה הן אבן יסוד בתפיסת העולם הציונית דתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully