וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ישראל מבצעת פשעי מלחמה

27.9.2007 / 18:06

יושב ראש הרשות הפלסטינית ביקש ממועצת הביטחון לקרוא להפסקת פעילות צה"ל בעזה. חמאס מאיים: נחטוף חיילים ונמשיך בירי הקסאמים

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בחריפות את פעילות צה"ל ברצועת עזה אתמול (חמישי) במהלכה נהרגו 11 פלסטינים. אבו מאזן, השוהה בניו יורק לרגל כינוס עצרת הא"ם, קיים שיחות עם מספר מנהיגים וביקש שיתערבו להפסקת "הטבח ופשעי המלחמה של צבא הכיבוש בעם הפלסטיני".

מקורבו של אבו מאזן, יאסר עבד ראבו השוהה עמו בניו יורק, אמר כי הוא קורא למועצת הביטחון להתכנס לדיון דחוף כדי להפסיק את "התוקפנות הישראלית". בהודעה רשמית שפרסם פתח נאמר כי "על הפלסטינים להגביר את האחדות הפנימית בגלל פשעי המלחמה של ישראל".

גם חמאס לא נשאר שווה נפש לנוכח פעולת צה"ל ואיים בנקמה. דובר חמאס סמי אבו זוהרי אמר כי "פלגי ההתנגדות מוכנים להכריח את האויב הציוני לשלם מחיר כבד " הוא הוסיף כי "כל האפשרויות יהיו פתוחות כדי להגן על העם שלנו".

חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, פתחי חאמוד, קרא לפלסטינים לחטוף חיילים ישראלים ולפתח במהירות את טילי הקסאם ואת מנהרות התופת. חאמוד גם איים על מדינות ערב ואמר כי "חמאס יאלץ את המשטרים הערבים להיכנע לאללה, אם ינסו לגרום לו להיכנע למשטר של בוש".

חוסל מספר 2 בצבא האיסלם

קודם לכן, נערכו בעזה הלוויותיהם של חמישה פעילי ארגון "צבא האיסלם" שנהרגו בפעילות צה"ל. מאות מאנשי הארגון ליוו את הגופות וירו לאוויר ברובי M-16 וקלצ'ניקוב. זוהי הפעם הראשונה בה מופיעים במספרים גדולים בציבור אנשי הארגון שהיו מעורבים בין היתר בחטיפת החייל גלעד שליט וכתב ה-BBC אלן ג'ונסטון.

במסגרת פעילות צה"ל ברצועת עזה אתמול, תקפו מטוסי חיל האוויר רכב בשכונת זייתון בעזה. בין ההרוגים היה גם קטב אל מקדיסי, מספר 2 בצבא האיסלם. בתקרית אחרת, נהרגו ארבעה אזרחים פלסטינים, כשפגז של צה"ל פגע בביתם בעיירה בית חאנון בצפון הרצועה. במקום נהרגו עוד שני פעילי חמאס מפגיעת טיל שירה צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully