וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורמה: 9 הרוגים במהומות בבירה

27.9.2007 / 16:47

המשטרה המקומית פתחה באש לעבר קהל המפגינים. ארה"ב קראה לראשי השלטון להפסיק באופן מידי את האלימות נגד המפגינים

הסלמה בעימותים האלימים ב[[בורמה]] במסגרת המאבק הגדול ביותר מזה 20 שנה לדמוקרטיזציה ונגד החונטה הצבאית. על פי דיווחים, עלה לתשעה מספר ההרוגים במהומות היום בבירה [[יאנגון]]. זאת לאחר שהמשטרה המקומית החלה לירות בנשק אוטומטי לעבר קהל המפגינים . אתמול נהרגו חמישה מפגינים במהומות במדינה.

במהלך הבוקר, המשטרה המקומית ניסתה לפזר את קהל המפגינים על ידי ירי גז מדמיע. השוטרים הזהירו את המפגינים כי אם לא יתפזרו לבתיהם, הם יפתחו לעברם בירי.

קודם לכן, כוחות הביטחון של בורמה פשטו על שני מנזרים ועצרו 200 נזירים בודהיסטים. ארגוני האופוזיציה למשטר במדינה שידרו מתחנות שידור מחוץ לארצם קריאות לנזירים להמשיך במחאה הלא אלימה נגד המשטר הצבאי.

בתוך כך, משרד האוצר של ארצות הברית הודיע היום (חמישי) כי בתגובה לדיכוי ההפגנות הפוליטיות בבורמה, הוא הטיל סנקציות על 14 פקידים בכירים של ינגון.

[[מועצת הביטחון של האו"ם]] קראה אמש (רביעי) לממשלת בורמה להפגין איפוק מול ההפגנות נגד השלטון הצבאי. חברות המועצה הביעו דאגה מהתגובה האלימה של כוחות הביטחון להפגנות השקטות בדרך כלל.

המועצה לא קיבלה החלטה על סנקציות נגד בורמה, אבל מזכ"ל האו"ם [[באן קי מון]] מינה שליח מיוחד לבורמה, וביקש משלטונות המדינה שישתפו איתו פעולה באופן מלא.ארה"ב קראה היום לשלטונות בורמה "להפסיק באופן מידי את האלימות נגד המפגינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully