וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב לבורמה: נהגו באיפוק כלפי המפגינים

27.9.2007 / 1:10

לפחות 5 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בהפגנות נגד השלטון הצבאי במדינה. האו"ם ימנה ככל הנראה שליח לאזור

מועצת הביטחון של [[האו"ם]] קראה אמש (רביעי) לממשלת [[בורמה]] להפגין איפוק מול ההפגנות נגד השלטון הצבאי. חברות המועצה הביעו דאגה מהתגובה האלימה של כוחות הביטחון להפגנות השקטות בדרך כלל.

המועצה לא קיבלה החלטה על סנקציות נגד בורמה, אבל מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר שימנה שליח לבורמה, וביקש משלטונות המדינה שישתפו איתו פעולה באופן מלא.

בהצהרה משותפת לאיחוד האירופי ולארצות הברית נאמר: "אנחנו מגנים את מעשי האלימות נגד מפגינים שוחרי שלום ומזכירים למנהיגי המדינה את אחריותם האישית למעשיהם". הם גם קראו לשלטונות בורמה לנהל דיאלוג עם מנהיגת האופוזיציה הכלואה, [[סן סו קי]].

גם מדינות ה- [[G8]] הסכימו על נוסחה דומה אולם ללא דרישה של סנקציות, בגלל עמדתה של רוסיה, שלה קשרים ידידותיים עם כת הגנרלים בבורמה.

ראש ממשלת בריטניה [[גורדון בראון]] אמה היום (רביעי): "מי שפגע בזכויות אדם בבורמה לא יחמוק מעונש".

כוחות הביטחון ירו על מפגינים

על פי הדיווחים מהבירה יאנגון עולה כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו היום, מהם לפחות שני נזירים, כתוצאה מירי כוחות הביטחון בבורמה לעבר אלפי מפגינים המתנגדים למשטר החונטה הצבאית במדינה. עשרות מפגינים נוספים נפצעו. על אף ההתנגשויות, עשרות אלפי מפגינים עדיין מתגודדים ברחובות העיר.

כ-5,000 נזירים ואזרחים צועדים משעות הבוקר ביאנגון. מוקדם יותר עצרו כוחות הביטחון כ-80 נזירים שניסו להיכנס למקדש המרכזי של בורמה, במסגרת המאבק הגדול ביותר מזה 20 שנה לדמוקרטיזציה ונגד החונטה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully