וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הפוליגמיסטים הורשע בסיוע לאונס

26.9.2007 / 11:29

וורן ג'פס, שנחשב על ידי תומכיו בכת הנוצרית לבעל מעמד של נביא הואשם בכך שהכריח בת 14 להינשא ולקיים יחסי מין

מנהיג כת נוצרית פוליגמיסטית שפרשה מהכנסייה המורמונית, וורן ג'פס, הורשע אתמול (שלישי) ביוטה שבארצות הברית בסיוע לאונס נערה בת 14. ג'פס הואשם שהכריח את הנערה להינשא לבן דודה. מנהיג הכנסייה נאסר לפני יותר משנה, אחרי שבמשך 15 חודשים הצליח להימלט מהשלטונות. הכת שעמד בראשה מעודדת גברים להינשא למספר רב של נשים, והיא מונה כ-7,500 חברים. המורמונים, הכנסייה ממנה פרש ג'פס ביטלו את הפוליגמיה ב-1890 והיא אינה חוקית.

ג'פס, שמאמיניו ראו בו מנהיג בעל שיעור קומה של נביא, הואשם שהכריח את הנערה להינשא למרות רצונה והורה לזוג לקיים מצוות "פרו ורבו". כשהיא ביקשה להשתחרר מהנישואים, הוא אמר לה שעליה להכות על חטא ולהתמסר לבעלה "בגוף ובנפש". הנשים בקהילה שבראשה עמד ג'פס נדרשות להיות כנועות. סרבנות יכולה להוביל לחרם ונידוי. גברים נענשים על ידי כך שנשותיהם וילדיהם נלקחים מהם ומועברים לגברים אחרים.

עורכי דינו של ג'פס טענו שהוא לא יכול היה לדעת שיתבצע אונס. הרשעה זו היא הראשונה בסדרה של אישומים בהם ג'פס חשוד. הוא עתיד להישפט באריזונה, גם כן באישומים של ניצול מיני. חברים לשעבר בכת טוענים, עם זאת, שהמנגנון של הכת עדיין פועל ושג'פס ייחשב לקדוש מעונה בעקבות משפטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully