וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בבורמה: 5 הרוגים מירי על מפגינים

26.9.2007 / 15:03

לפחות 2 מההרוגים הם נזירים. 5 נזירים נוספים נפצעו, ו-80 נעצרו כשניסו לפרוץ למקדש. בבירה צועדים כ-5,000 ממתנגדי המשטר

כוחות ביטחון בבורמה (מיאנמר) החלו לירות לעבר אלפי מפגינים המתנגדים למשטר. עדי ראיה דיווחו שחמישה בני אדם נהרגו, מהם לפחות שני נזירים, כתוצאה מהירי. לפי הדיווחים כ-5,000 נזירים ואזרחים צועדים בבירה [[יאנגון]]. מוקדם יותר ניסו כוחות הביטחון לפזר את המפגינים בעזרת גז מדמיע ועצרו 80 נזירים שניסו להיכנס למקדש המרכזי של [[בורמה]], במסגרת המאבק הגדול ביותר נגד החונטות הצבאיות מזה 20 שנה.

עוד מספרים עדי ראייה כי כמה מנכבדי הקהילה הבודהיסטית הוכו ופונו באלימות על ידי המשטרה במקדש פגודת שוודאגון, המקדש החשוב במדינה ומוקד היסטורי של תנועות המחאה במדינה. שערי המקדש ננעלו בידי השלטונות ונחסמו באמצעות לוחות עץ.

"האווירה במקדש המוזהב הייתה מאוד מתוחה", מספר עד ראייה. העובדה כי כוחות צבא ומשטרה תפסו עמדות מחוץ לשישה מנזרים נוספים בעיר, יכולה להיות סימן לכך שהגנרלים מסנים למנוע מצעדי מחאה נוספים בינגון ומנדליי. מאות חיילים שהו בפארק שבמרכז העיר, בו חלפו המצעדים השבוע, ושבו ב-1988 ירו חיילים במפגינים, במסגרת ההתקוממות המשמעותית הראשונה בבורמה בה נהרגו 3,000 בני אדם.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון קרא לכנס באופן מיידי את מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לדון במצב במדינה, ולשלוח אליה נציג של האו"ם. "אף אחד שפגע בזכויות אדם בבורמה לא יחמוק מעונש", אמר. גם השר לעניינים אירופיים בצרפת קרא היום למדינות האיחוד האירופי להחריף את העיצומים נגד השלטון בבורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully