וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גברים בעלי קול בס פוריים יותר

25.9.2007 / 19:04

מחקר קנדי טוען שלגברים בעלי קול נמוך יש יותר צאצאים. מחקרים קודמים טענו כי נשים רואות בקול נמוך תכונה גברית מושכת

חולמות על משפחה גדולה? מקוות להקים בית ובו זאטוטים רבים? מחקר חדש טוען כי במקרה כזה, עדיף לכן לחזר אחר שלושת הטנורים ולא אחרי דוד דאור. מחקר חדש קובע, שלגברים בעלי קול נמוך יש סיכוי רב להוליד כמות צאצאים גדולה יותר מלגברים בעלי קולות ממוצעים או גבוהים.

מחקרים שנעשו בעבר טענו שנשים נמשכות יותר לגברים עם קול נמוך משום שהן מוצאות אותם כבוגרים, חסונים ובריאים. לעומתן, טוענים אותם מחקרים, גברים מעדיפים נשים עם קולות גבוהים יותר משום שהם מוצאים אותן צעירות ונשיות יותר. וכן, אף כנועות במידה.

מחקר שהתפרסם בגיליונו האחרון של המגזין הביולוגי "לייב סיינס" ונערך על ידי המדען הקנדי דיוויד פיינברג ביקש לבחון מחדש את אותה משיכה נשית לגברים בעלי קול נמוך ואת השפעת הנושא על מספר צאצאיהם. "במקביל לכך שגילינו שגווניי קול נמוכים קשורים באחוז תמותת צאצאים נמוך, ביססנו גם את הערכת המחקר שלנו, על פיה לגברים עם קול נמוך יש סיכויים גבוהים יותר להבאת צאצאים בריאים ורבים לעולם".

שבט ה"דזה" כמרקחה

על מנת לעמוד על הקשר בין קול נמוך לשיעור ילודה בחן פיינברג את שבט ה"דזה" הטנזני, הלא הוא אחד משבטי הציידים הפראיים האחרונים שנותרו בעולם. מאחר שלשבט ה"דזה" אין כל בקרת לידות - הן מבחינת אמצעי מניעה והן מבחינה רפואית - המחקר יכול היה לבחון את הנושא תוך מינימום השפעה סביבתית או התערבות חיצונית.

לאחר ניתוח הנתונים מצא פיינברג כי הגברים בשבט להם קולות נמוכים יותר, הם גם בעלי מספר הילדים הרב יותר. זאת, ביחס לעמיתיהם בעלי הקולות הגבוהים יחסית. "הקשר הזה עשוי להאיר את הליך התפתחות האדם כמו גם את הדרך בה אנחנו בוחרים את בני הזוג שלנו", אמר פיינברג. "אם אבותינו הקדמונים עבור תהליך דומה, ניתן להבין את הבדלי הקולות בין נשים לגברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully