וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני וגילרמן ייעדרו מנאום אחמדינג'ד

25.9.2007 / 20:15

שרת החוץ ושגריר ישראל באו"ם לא יגיעו לשמוע את דבריו של נשיא אירן. גילרמן: "ישראל לא תנכח בנאומו של מתכנן השואה הבאה"

שגריר ישראל באו"ם, [[דני גילרמן]], הודיע כי הוא ושרת החוץ [[ציפי לבני]] לא ינכחו הלילה בנאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת האו"ם. "השולחן הישראלי יהיה ריק", אמר גילרמן, "לא יהיה נכון אם מדינת ישראל תהיה נוכחת בזמן שאדם שמאיים להשמיד אותה ומכחיש אותה השואה בעודו מתכנן את השואה הבאה, מדבר".

בראיון שנתן לגלי צה"ל, הסביר גילרמן, כי ערך חופש הביטוי בו דוגלת ארצות הברית, פוגע בסופו של דבר בערכיה שלה. "אחמדינג'ד מנצל את בימת חופש הדיבור ואת הערכים האמריקאיים כדי לרמוס אותם. זה טרוריסט שמאיים להכחיד ולמחוק מדינה אחרת ואחראי למוות של מאות אמריקאים".

"כמו היטלר המבקר באושוויץ"

גילרמן מעריך כי משלחות נוספות יסרבו גם הן לשהות באולם בזמן הנאום. "יש הרבה בוז ושאט נפש מההתנהגות שלו. הוא בא לארצות הברית כשידיו מגואלות בדם מפעולות טרור. הוא הופיע באחד המקומות היוקרתיים בעולם, מתראיין בכל רשת טלוויזיה ומעביר את המסרים שלו, כך שלרוב האנשים זה נראה כמניפולציה מאוד צינית".

בראיון סיפר השגריר כי נשיא אירן רצה גם לבקר באתר אסון התאומים. "זה די דומה למצב בו היטלר היה רוצה לבקר באושוויץ", אמר גילרמן, והוסיף כי הופעתו באוניברסיטת קולומביה לא רק שלא פגעה במאמצי ההסברה הישראליים, אלא דווקא סייעה להם. "ההופעה שלו הייתה עילגת ומגוחכת. הוא לא הצליח לשכנע. אנחנו ממשיכים בכל אופן להסביר עד כמה האיש הזה מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully