וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה בוינוגרד: הצבא לא היה מוכן למלחמה

25.9.2007 / 14:04

בעדותו בפני חברי הוועדה, הדגיש חבר הכנסת: התרעתי על מצבו של צה"ל עוד לפני המלחמה. "עוצמתו של הצבא קוצצה בכ-30%"

"בשנים 2003-2006 עוצמתו של צה"ל קוצצה בכ-30 אחוזים, האלמנט התקציבי נעטף גם בהצדקה אידאולוגית". כך אמר חבר הכנסת אפרים סנה, בעדותו בפני ועדת וינוגרד לחקירת אירועי מלחמת לבנון.

סנה, שהיה סגן שר הביטחון בתקופת הנסיגה מלבנון בשנת 2000, המשיך ותקף את ההחלטה לקצץ בתקציב הביטחון, "במקום לקחת את הצרכים החברתיים מההכנסה הלאומית של אלה שיש להם, עדיף לקחת מהביטחון - זו השקפת העולם שעמדה מאחורי צעד זה". מה ששודר כלפי העם, שכל העניין הזה של צה"ל וביטחון כבר לא כל כך חשוב, הולכים למקומות אחרים".

חבר הכנסת הזכיר לחברי הוועדה, כי גם לפני המלמה התריע על מצבו של צה"ל, "בסיומה של הכנסת ה-16, כינסתי מסיבת עיתונאים בבניין הכנסת ואמרתי את הדברים - עוצמתו נשחקה ב-30 אחוזים, הצבא לא מוכן למלחמה. אמרתי את זה בחדר מול המיקרופונים והמצלמות, אבל זה לא עניין אף אחד".

סנה אמר בעדותו כי היה בין ה"אזרחים הבודדים" שהתנגדו לנסיגה מלבנון. "אמרתי בטרם הנסיגה, שעוד נחזור ונילחם קרקעית בלבנון. זה לא היה הדבר הפופולרי ביותר להגיד באותה תקופה, אבל אמרתי זאת. עוד בספר שפרסמתי ב-2002, כתבתי שעוצמת הכוח של חיזבאללה כל כך גדולה, שהם לא יעמדו בפיתוי להפעיל אותה באחד הימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully