וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה תסרב להשתתף בוועידת השלום"

25.9.2007 / 9:14

כך מדווח היום הגארדיאן הבריטי. הסיבה: ארה"ב וישראל לא מעוניינות בהסדר אזורי כולל. סוריה עדיין לא הוזמנה לוועידה, אך ההערכה היא שגם אם תוזמן - תסרב להגיע

סוריה צפויה לסרב אם תקבל מארצות הברית הזמנה לוועידת השלום האזורית שתתקיים בנובמבר. כך מדווח הבוקר (שלישי) הגארדיאן הבריטי. על פי הדיווח, הסיבה לסירוב היא תחושתה של סוריה שארצות הברית וישראל אינן מעוניינות להגיע להסדר אזורי כולל.

נשיא סוריה בשאר אסד לא הגיב לדבריה של שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס מיום ראשון. רייס אמרה כי ההזמנות לא נשלחו עדיין, אך היא מקווה שחברי ועדת המעקב של הליגה הערבית ליוזמת השלום יוזמנו ויגיעו. בוועדה חברים נציגי סעודיה, מרוקו, לבנון, סוריה ומצרים.

על אף הדברים, אמרו אתמול דיפלומטים סורים, כי שר החוץ וואליד אל-מועלם היה מסרב להזמנה כזו לו הייתה נשלחת, אלא אם היה מקבל הבטחה שהוועידה תהיה מהותית, כהגדרתם. אחד המקורות אמר, כי "סוריה מייחסת חשיבות לתוכן ולא לטקסיות שבוועידה, אין לנו עניין להגיע רק כדי שיצלמו אותנו".

הוועידה, שתתקים בוושינגטון בסביבות אמצע חודש נובמבר, צפוייה לכלול את ישראל, הרשות הפלסטינית, מצרים וירדן. לא ברור אילו מדינות ערביות אחרות יגיעו לוועידה. ערב הסעודית, שעומדת מאחורי יוזמת שלום משל עצמה ביחס לישראל, שולחת מסרים מעורבים באשר לכוונתה להשתתף. הליגה הערבית המאגדת 22 מדינות ערביות בעולם הודיעה שלא תשתתף אם ישראל לא תקפיא את הפעילות ההתיישבותית על אדמות פלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully