וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט אישר: ראש ממשלה חדש ליפן

25.9.2007 / 9:02

הבית התחתון נתן את אישורו למינוי פוקודה בן ה-71, והוא צפוי להיתקל בהתנגדות מצד הבית העליון, אך הדבר לא אמור למנוע את בחירתו

הבית התחתון בפרלמנט היפני אישר את מועמדותו של יאסו פוקודה לתפקיד ראש הממשלה במקום שינזו אבה המתפטר. פוקודה נבחר בתחילת השבוע כיו"ר המפלגה הליברלית-דמוקרטית במקומו של אבה, שעזב את התפקיד לפני כשבועיים. הסיבה העיקרית להתפטרותו הייתה מצב המפלגה הקשה ואובדן כוחה בעקבות ניצחון האופוזיציה בבית העליון של הפרלמנט.

כעת על פוקודה, בן 71 שנחשב מתון בדיעותיו, להקים קבינט שיהווה תשובה חזקה להתנגדות העזה באופוזיציה, שכאמור, שולטת בבית העליון של בית הנבחרים. הבית העליון צפוי להצביע עבור איצ'ירו אוזאווה, מנהיג המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, אך התמיכה בבית התחתון מספיקה על מנת להעלות את פוקודה לראשות הממשלה.

"אני מעוניין לנהל דיונים מכובדים בכוונה להגן על פרנסתם של התושבים והאינטרסים הלאומיים", אמר פוקודה במסיבת עיתונאים. כשייבחר, יהיה ראש הממשלה המבוגר ביותר מאז קיצ'י מיאזאווה נכנס לתפקיד בשנת 1991.

על פי דיווחים ביפן, פוקודה יותיר את הממשלה על כנה, ובכלל זה את שר האוצר פוקושירו נוקאג'ה שהיה חבר בקבינט של אבה. פוקודה הציע לטארו אסו, שר החוץ בממשלתו של אבה תפקיד בקבינט, אך זה סרב, ופוקודה אמר כי הוא מעוניין עדיין בשיתוף פעולה עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully