וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים נוראים באמת

ד"ר רון בריימן

25.9.2007 / 8:15

רון בריימן מציע למי שיכול - הרמטכ"ל, נתניהו וליברמן שייקחו את עצמם בידיים וימנעו את האסון שאולמרט וחבריו עומדים להמיט עלינו

הימים הנוראים השנה היו נוראים באמת. מצד אחד, בלוח השנה היהודי הם משמשים לחשבון נפש אישי ולאומי. מצד שני, דווקא מי שאמורים לעסוק בחשבון נפש נמנעים ממנו, מתוך יהירות, רברבנות והתנשאות, בבחינת "אני ואפסי עוד". הכוונה למי שיד המקרה הביאה אותם אל הגה השלטון במדינת ישראל – אולמרט, לבני, ברק - ולמרות כל מחדלי העבר שלהם הם ממשיכים לסכן את המדינה תמורת הכיסא ולהציע הצעות מגונות לאויב. אין פלא שמי שמעורב אתם בהרפתקה המסוכנת הוא המומחה למעשים מגונים, חיים רמון.

הידיעות המתרבות על ההצעות הנדיבות שמפזר אולמרט לאויב, כאילו ארץ ישראל היא ארצו, תוכפות והולכות ומקבלות ממדים מאיימים. גם אם מדובר בהמחאות ללא כיסוי וללא יכולת מימוש, עצם הנכונות להעלותן מעידה על חוסר האחריות וחוסר הבשלות המאפיינים את הנהגת המדינה.

ההצעה להקים מדינת אויב בלב הארץ מסוכנת יותר מתבוסה בשדה הקרב. תבוסה היא הפיכה, גם במחיר כבד של מלחמה נוספת וכואבת. הקמת מדינה, ולו ב"גבולות זמניים", היא בלתי הפיכה, ולכן חובה למנוע אותה. יש לעשות הכל כדי למנוע את מדינת ישראל מלהכיר במדינה נוספת כלשהי במקום כלשהו בארץ ישראל המערבית. כל מי שרוצה שלום באמת, ולא שלום עכשיו - שאיננו אלא "שלום" עכשיו ומלחמה קשה יותר בהמשך - מבין שמדינה פלסטינית ושלום הם דבר והיפוכו. יש מי שבידם לטרפד את הפיגוע הממשמש ובא במסגרת "וועידת השלום", שאינה אלא הסדר כפוי והבאת ישראל אל עברי פי פחת. מדברים אצלנו רבות על האיום האירני. האיום הגלום במדינת אויב בפאתי ירושלים, ת"א ונתב"ג חמור וקיומי הרבה יותר.

לא נכבד את ההסכמים

בראש ובראשונה מכוונים הדברים למי שצפוי להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, בנימין נתניהו. מה שנדרש ממנו הוא:

א. לפעול נמרצות להקדים את הבחירות למועד קרוב ככל האפשר, כדי שהמושחת בראשי הממשלות של ישראל לא יספיק להחמיר את הנזקים שכבר גרם.

ב. להודיע כבר היום באופן חד-משמעי, אישית, לנוכח פני האומה, שכל הסכם והתחייבות שיינתנו לרשות הטרור הפלסטינית על-ידי אולמרט וחבורתו אינם הסכם בינלאומי, והוא כראש ממשלה לא יקיים אותם. לא מדובר ב"מזעור נזקים" כפי שהסביר את התייחסותו, בתקופת כהונתו הקודמת כראש ממשלה, להסכם הדמים האוסלואידי. מדובר בהכרזה מראש, עכשיו, על כך שכל התחייבות של אולמרט ליו"ר רשות הטרור הפלסטינית, או למשתתפי "ועידת השלום" הבאה עלינו לרעה, לא יכובד על-ידי ממשלת ישראל שתיבחר בשנה החדשה ושתבחר בחיים ולא בהתאבדות.

התפטרות ביום הפקודה

גורם נוסף המסוגל למנוע את הפיגוע המתוכנן הוא הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי. בניגוד לקודמו חלוץ, על הרמטכ"ל הנוכחי להבהיר כבר היום לדרג המדיני:

א. שתפקידו של צה"ל הוא להגן על מדינת ישראל ואזרחיה ולהעביר את המלחמה במהירות לשטח האויב, אך לא להתייחס לאזרחי ישראל כאויבים ולגרשם מבתיהם.

ב. שתפקידו כרמטכ"ל לשמור על לכידותו של צה"ל ובהקשר זה להימנע מלתת לצבא פקודה בלתי חוקית בעליל, פקודה שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה, פקודה שאסור לתיתה, וממילא גם אסור לבצעה. הדגש הוא על כך שאסור לתת פקודה מסוג זה. אם ינסה אולמרט לחזור על הטרנספר מהסוג שביצע קודמו, עליו לדעת מראש, מפי החייל מספר 1, שאין לו צבא וחיילים כדי לבצע את המעשה הפסול.

ג. שיתפטר ברגע שתינתן לו פקודת הטרנספר שאינה חוקית, אינה יהודית ואינה דמוקרטית, ובכך ימנע את הצורך בסירוב פקודה המוני של אלפים רבים של חיילים נאמנים, הן דתיים והן חילוניים.

בימים אלה מוצגת בבניין האו"ם בניו-יורק קערה מעשה ידיה של עליזה אולמרט ובה כתובת חוזרת: "יהודי לא מגרש ערבי לא מגרש יהודי". מה שכמובן חסר, באופן מגמתי, הוא אמירה מפורשת ומוסרית לא פחות: יהודי לא מגרש יהודי. מי שדוגל בגירוש יהודי בגלל יהדותו ומי שחושב שיהודי יכול לגור בטהרן אך לא בחברון, אינו מוסרי, אינו נאור, אינו ליברל, אינו שוחר שלום. "שלום" המבוסס על גירוש יהודים בגלל יהדותם אינו שלום.

שימוש בקולות בניגוד לרצון הבוחרים

בנוסף לבנימין נתניהו וגבי אשכנזי, מי שעוד מסוגלים לטרפד את מצעד האיוולת של אולמרט-לבני-ברק הם השותפים לממשלה המסוכנת וההרפתקנית. הכוונה ל:

א. אביגדור ליברמן ושאר אנשי "ישראל ביתנו" שקיבלו קולות ומנדטים מבוחרי ימין ומשתמשים בהם להארכת כהונתו הכושלת של אהוד אולמרט כראש ממשלה.

ב. אלי ישי ושאר אנשי ש"ס שאף הם קיבלו קולות ומנדטים מבוחרי ימין ומשתמשים בהם בניגוד לרצון של מרבית בוחריהם. בכוחם של אביגדור ליברמן, אלי ישי וחבריהם, לטלטל את ספינת השוטים הרקובה של אולמרט עד שזו תטבע. הדבר מותר אפילו לפי בג"ץ, שהתיר את השימוש בשיטת הטלטולים כאשר מדובר בפצצה מתקתקת. אין ספק שהצעותיו המסוכנות של אולמרט לאויב הן בבחינת איום קיומי נוראי על ארץ ישראל ועם ישראל.

לאזרחי ישראל אין כל ציפיות מאהוד אולמרט. עליו ללכת לביתו לאלתר, ללא קשר כלשהו לדו"ח ועדת וינוגרד, תוכנו ומועד פרסומו. מי שיכולים להראות לו את הדרך לביתו, לקראת הימים הנוראים ולקראת הוועידה הנוראה עוד יותר, הם: בנימין נתניהו, גבי אשכנזי, אביגדור ליברמן, אלי ישי.

נתניהו, אשכנזי, ליברמן, ישי – אל תגידו בעתיד "לא ידענו". חובתו של כל אזרח הרואה שעומד להתבצע פשע ואינו פועל למניעתו נעשה שותף למעשה. בידיכם המפתח למנוע כבר היום את הפיגוע הנורא מכל. בפרוש השנה החדשה, זו יכולה להיות מתנתכם לאזרחי ישראל הזקוקים לתקווה.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully