וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

24.9.2007 / 22:41

טיפוס התשואות של איגרות החוב הביא לירידות שערים בבורסה בניו יורק. הדאו ג'ונס איבד 0.4% ונאסד"ק ירד ב-0.1%

יום מסחר הפכפך ננעל בוול סטריט בירידות שערים. לאחר פתיחה חיובית, הוביל טיפוס התשואות של איגרות החוב הממשלתיות לירידות שערים. התשואה על האיגרות למשך 10 שנים, לדוגמה, עלתה ל-4.62%, והמשקיעים זיהו הזדמנות להשקעה סולידית יותר בתשואה סבירה. מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-13,579 נקודות בעוד מדד נאסד"ק איבד 0.1% ל-2,667 נקודות.

בשבוע שעבר נרשמו עליות חדות של 2.8%-2.7% במדדים, על רקע הורדת הריבית ב-0.5% על ידי הפדרל ריזרב, מהלך אשר הפתיע את השווקים.

השבוע הקרוב דל בדו"חות רבעוניים וזירת המקרו צפויה לתפוס את מירב תשומת הלב, על רקע החששות כי משבר האשראי יוביל להאטה בצמיחה האמריקאית. מחר (ג') יתפרסם מדד בטחון הצרכנים הצפוי להצביע על ירידה קלה לעומת נפילה חדה באוגוסט, ונתוני מכירות בתים קיימים בארה"ב על רקע האטה מתמשכת בשוק הדיור האמריקאי. ההערכות הן כי המכירות ירדו השנה ב-8.6%.
גוגל מטפסת

מניית גוגל הוסיפה 1.4% למרות פרסום של המגזין "בארונ'ס" כי הכנסות הפרסום המקוון של מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, המהוות את עיקר הכנסותיה, צפויות לסבול גם הן מהמשבר. הכנסות הפרסום של יאהו ו-AOL, הנסמכות אף יותר על באנרים, צפויות להיפגע אף יותר מגוגל בעקבות הקיצוץ בתקציבי הפרסום של חברות הקשורות לשוק המשכנתאות בארה"ב. בסוף יולי עמד מחירה של מניית גוגל על 510 דולר. אז החל משבר האשראי ומחירה ירד עד ל-491 דולר ב-16 באוגוסט. מאז טיפסה המניה ב-15% לשיא - 569 דולר.

גם מתחרתה מיקרוסופט בלטה בעלייה של 1.5% לאחר שנודע כי היא מנהלת מגעים לרכישת נתח ברשת החברתית פייסבוק, לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר.

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטרס (סימול: GM) איבדה 0.4% לאור הפסקת המשא ומתן מול ועד העובדים של החברה. למעשה, החברה היתה על סף חתימה על הסכם עם ארגון עובדי המכוניות להסדרת הוצאות הבריאות המגולמות בשכרם. המניה רשמה זינוק של כ-20% בעשרת הימים האחרונים, אולם היום הודיע האיגוד שלאחר 20 ימי דיונים ומשא ומתן העובדים ישביתו את פעילות החברה במידה שלא יושג הסדר.

בקרב הישראליות, מניית סרגון זינקה ב-8.9% ומשלימה זינוק של 286% מתחילת השנה. החברה, ספקית פתרונות תקשורת בקצב גבוה לדור הבא של רשתות אלחוטיות, הודיעה היום על השקת FibeAir IP-MAX2, פלטפורמת אית'רנט אלחוטית חדשה המתקדמת ביותר מסוגה. הפתרון החדש כולל יכולות רשת מגוונות בנפח התעבורה הגבוה בשוק, והינו הראשון המציע התאמה דינמית מלאה של רוחב הסרט לתנאי מזג האוויר.

מניה ישראלית נוספת שנישאת על משב קדחת ה-WiMax היא אלווריון שהוסיפה היום 0.8% ל-14 דולר והשלימה זינוק של 110% מתחילת השנה ושיא של קרוב לשלוש שנים.

מניה נוספת שבלטה לאחרונה היא אר. אר. לווינים, שזינקה בכ-35% בשבוע שעבר. גם היום היא פתחה בסערה והוסיפה כ-3%, אולם בשעתיים האחרונות של המסחר היא עברה לירידות ואיבדה כ-1.2%.

מניית טבע, שהוסיפה כ-5% מרמת השפל של אמצע אוגוסט ל-44 דולר, עלתה בכ-1.7% נוספים. ביום שישי קיבל בית המשפט את טענותיה של חברת התרופות פייזר בנוגע להשקת גרסתה של טבע לגירסה הגנרית של תרופת הנוירונטין. בית המשפט קבע כי בהליך המקוצר ב-2005, בו ניתנה החלטה לטובת טבע, הוצגו עובדות שנויות במחלוקת ועל כן יש לערוך משפט מלא.

חברת טופ אימאג’ הישראלית דיווחה על שלושה חוזים חדשים בארה"ב שיתרמו לה הכנסות של מיליון דולר. טופ אימאג', המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול קליטת מסמכים בארגונים, תספק פלטפורמות לטיפול במסמכים ללקוחות בתחומי הממשל, התחבורה והמדיה. המניה הגיבה בעלייה של כ-2.4%.

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר סמיקונדקטור, איבדה 1.8% לאחר שהשלימה גיוס של כ-70 מיליון שקל ממשקיעים ישראלים מוסדיים, באמצעות הרחבת סדרות האג"ח הרגילות (סדרה ד') והאג"ח להמרה (סדרה ה') שהונפקו בחודש יוני האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully