וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדוע הפלסטינים משלמים על השואה?"

25.9.2007 / 0:13

במהלך ביקורו בניו יורק, אמר נשיא אירן: ישראל תוקפת את שכנותיה, היא מדינה גזענית ומושחתת. על ארה"ב: הממשל מנסה למצוא סיבה למלחמה

בנאום שנשא אמש (שני) בפני סטודנטים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, התייחס נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לשואה ואמר כי יש לחקור את הנושא לעומק. לדבריו, יש לבחון מדוע הפלסטינים הם אלו שמשלמים את מחיר השואה. "אחרי הכל זה קרה באירופה. מדוע הפלסטינים משלמים את המחיר שהם לא אשמים בו? הפלסטינים חיו תמיד בשלום עם הקהילה היהודית. מדוע פלסטינים צריכים לשלם את המחיר ולהתגורר במחנות פליטים? מדוע אני צריך לספוג עלבונות כשאני שואל את השאלות?"

אחמדינג'ד הוסיף כי הוא מאמין שהשואה ארעה במהלך מלחמת העולם השנייה, אך עדיין יש לחקור את הנושא. "שאלתי היא מדוע היסטוריונים שרוצים לחקור מחדש את הנושא מושלכים לכלא. שאלתי היא מדוע אין דיון פתוח בנושא. אני שואל כשזה מגייע לחופש ולדמוקרטיה, למה אנו לא מעודדים מחקר על השואה".

העלבון מקבלת הפנים

בנאום שנשא בפני סטודנטים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, אחמדינג'ד גם אמר כי זכה לקבלת פנים לא ידידותית. בכך הוא התייחס לדובר הקודם על אותה במה, נשיא האוניברסיטה לי בולינג'ר, שתקף את נשיא אירן על היחס לאקדמאים במדינתו. בולינג'ר שאל את אחמדינג'ד "מדוע נשים ועמיתינו למחקר הם אוכלוסיות נרדפות במדינתך?"

בתגובה הוסיף אחדמינג'ד, כי דבריו של בולינג'ר הם עלבון לקהל האקדמי שנוכח במקום: "הם מושפעים במידה רבה מהשקרים שנכתבים עליי בתקשורת המערבית".

"ישראל תוקפת את שכנותיה"

לאחר שנפגש עם ראשי אגונים אנטי-ציוניים, אמר אחמדינג'ד כי "אירן לא מכירה במשטר הציוני מכיוון שהוא מושתת על שחיתות וגזענות". נשיא אירן אמר עוד, כי "ישראל תוקפת את שכנותיה באופן תדיר", בהתייחסו לארועים האחרונים בסוריה. "הפעולות האלו הורגות אנשים, מגרשות אנשים מבתיהם".

אחמדיניג'ד תקף גם את ארצות הברית, ואמר כי אירן מתנגדת לאופן שבו הממשל האמריקאי מנסה לשלוט בעולם. "השיטה שלהם מובילה למלחמה, אפליה ושפיכות דמים". הוא הוסיף, כי הניסיון להאשים את אירן באחזקה של נשק גרעיני הוא כלי תעמולתי להביא למלחמה עם אירן. לדבריו, "האם ממשלת ארצות הברית מוכנה לשתף איתנו פעולה בנושא הגרעין? אם היא מוכנה, גם אנחנו מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully